728 x 90

رژیم ایران بازار ۴میلیاردی برق و گاز عراق را از دست می‌دهد

صادرات برق و  گاز
صادرات برق و گاز

وزیر برق عراق اعلام کرد، این کشور به‌زودی ۵۰۰مگاوات برق از ترکیه خریداری خواهد کرد تا جلوی خاموشی‌ها گرفته شود. وی در ادامه گفت، مذاکره با قطر برای واردات گاز نیز ادامه دارد تا این گاز وارداتی به مصارف نیروگاهی برسد.
عادل کریم وزیر برق عراق روز جمعه ۲۲بهمن طی سخنانی گفت، خرید برق از ترکیه به‌زودی شروع می‌شود، اما تحویل گاز قطر احتمالاً یک سال تا ۱۵ماه طول بکشد. ترکیه از ابتدای پارسال فروش محدود برق به عراق را آغاز کرده بود.
وی در ادامه افزود: درباره توافق خرید برق عراق از عربستان گفته است که در مرحله اول ۵۰۰ مگاوات برق عربستان تحویل عراق می‌شود و در آینده این رقم به هزار مگاوات خواهد رسید.


وزیر برق عراق درباره طرح دیگری برای قطع وابستگی برق کشورش به رژیم ایران گفته است خط انتقال برق اردن به عراق نیز تا یک سال تکمیل می‌شود و برق دریافتی به مناطق غربی عراق اختصاص خواهد یافت. هم‌اکنون روزانه تنها ۸میلیون متر‌مکعب گاز ایران تحویل عراق می‌شود که برای تولید برق ناکافی است.
طبق قرارداد عراق با رژیم ایران باید روزانه ۵۰میلیون متر‌مکعب گاز به عراق تحویل دهد؛ اما هم خود این رژیم با کسری شدید گاز مواجه است و هم تحریم‌ها اجازه دریافت پول برق و گاز صادراتی به عراق را نمی‌دهد.
وزیر برق عراق می‌گوید تابستان امسال ایران حتی «یک مگاوات برق» نیز به عراق تحویل نداده است. قیمت گاز صادراتی به عراق نیز سالانه کمتر از ۴میلیارد دلار است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6eefbf3-8d02-4356-863e-e1d8c75e1a76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات