728 x 90

رژیم ایران با سوء‌استفاده از فقر در سوریه شبه‌نظامی نیابتی جذب می‌کند

سوریه شبه‌نظامی نیابتی رژیم ایران
سوریه شبه‌نظامی نیابتی رژیم ایران

با تشدید بحران معیشتی در مناطق مختلف سوریه که تاثیری منفی بر جنبه‌های اساسی زندگی شهروندان گذاشته است، شبه‌نظامیان نیابتی رژیم ایران هم‌چنان در کار سوء‌استفاده از شرایط ناگوار اقتصادی برای جذب و عضوگیری شمار بیشتری از جوانان هستند.
العربیه روز شنبه ۳۰بهمن به‌نقل از دیدبان حقوق‌بشر سوریه نوشت، شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در حومه شرقی حلب با سوءاستفاده از شرایط معیشتی فاجعه‌بار مردم و ساکنان این منطقه، به عضوگیری برای تیپ فاطمیون متشکل از افغانهای شیعه وابسته به رژیم ایران است، ادامه می‌دهند.
دیدبان حقوق‌بشر سوریه، برنامه این شبه‌نظامیان بر اساس تطمیع مالی و اعطاء دیگر مزایا در ازای قبول عضویت در این گرو‌ه‌های نیابتی ایران است. شمار نیروهای عضوگیری شده برای این گروه شبه‌نظامی از زمان تشدید عملیات سربازگیری در فوریه ۲۰۲۱ تا امروز به بیش از ۲۶۰۵نفر افزایش یافته است.
عملیات جذب نیرو در مناطق مسکنه، السفیره، دیر حافر و دیگر شهرک‌ها و روستاهای شرق حلب متمرکز است که از طریق محافل ذی‌نفوذ و دفاتر ارائه‌دهنده خدمات مالی غیرانتفاعی انجام می‌شود.
شایان ذکر است که شبه‌نظامیان نیابتی رژیم ایران، ماه‌هاست که به تحرکات متمرکز خود در مناطق مختلف زیر نفوذ آنها در خاک سوریه ادامه می‌دهند. در این راستا محموله جدیدی از استحکامات نظامی که دومین مورد از آبان گذشته است به پایگاه نظامی شبه‌نظامیان نیابتی رژیم ایران در روستای حبوبه در حدفاصل دو منطقه الخفسه و مسکنه در شرق حلب، رسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/309283ce-aeb0-4f2c-a309-ee43cda970b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات