728 x 90

رویترز: انگلستان فرماندهان نظامی روسیه و تجار رژیم ایران را تحریم کرد

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلستان
جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلستان

رویترز نوشت: انگلستان فرماندهان نظامی روسیه و تجار رژیم ایران را تحریم دخیل در تولید و عرضه پهپادهای نظامی به روسیه تحریم کرد
رویترز از لندن نوشت: انگلستان روز سه‌شنبه ۲۲آذر اعلام کرد که ۱۲فرمانده نظامی روسیه را که در حملات موشکی به شهرهای اوکراین و هم‌چنین بازرگانان ایرانی دخیل در تولید و عرضه پهپادهای نظامی مورد استفاده در این حملات نقش داشتند را تحریم کرده است... .

انگلستان با استناد به اطلاعات آمریکا که نشان می‌دهد رژیم ایران با ارسال صدها پهپاد به روسیه به یکی از حامیان ارشد نظامی روسیه تبدیل شده است، گفت پهپادهای ساخت ایران نقش اصلی در حملات به غیرنظامیان داشته‌اند.
جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلستان گفت: «حملات حساب شده نیروهای روسی به شهرها و غیرنظامیان بی‌گناه در اوکراین بی‌پاسخ نخواهد ماند.
رژیم ایران به‌طور فزاینده‌ای در برابر درخواستهای شدید مردم خود برای تغییر منزوی شده و در تلاشی ناامیدانه برای زنده ماندن با پوتین معاملات زشتی انجام می‌دهد.
انگلستان گفت که در میان تحریم‌شدگان، سرلشکر رابرت بارانوف، فرمانده واحدی که مسئول برنامه‌ریزی و هدف‌گیری موشکهای کروز روسیه است، می‌باشد.

 

در بیانیه‌یی که وزارت‌خارجه انگلستان درباره بسته تازه تحریمی در ارتباط با جنگ اوکراین منتشر کرده علاوه بر ۱۶مقام نظامی روسیه، نام سه فرد و یک شرکت رژیم ایران هم دیده می‌شود که در «ساخت یا تأمین پهپادهای نظامی برای استفاده در حملات» روسیه نقش داشته‌اند.

شرکت «اوج پرواز ما دو نفر» یا «مادو» و یوسف ابوطالبی، مدیر عامل آن به‌دلیل مسئولیت در «ساخت موتور پهپادهایی که روسیه علیه اوکراین به کار می‌گیرد» تحریم شده‌اند.

عبدالله محرابی، رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران و افشین خواجه‌فرد، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع دو نفر دیگری هستند که به فهرست تحریم‌های تازه انگلستان در ارتباط با حمله روسیه به اوکراین اضافه شده‌اند.

نام شرکت مادو، یوسف ابوطالبی و عبدالله محرابی در فهرست تازه تحریم‌های اتحادیه اروپا هم که روز دوشنبه ۱۲دسامبر (۲۱ آذر) اعلام شد، دیده می‌شود. پیش از این آمریکا هم آنها را تحریم کرده بود‌.

وزارت‌خارجه انگلستان اعلام کرده است که این تحریم‌ها هم‌زمان با شدت گرفتن حملات به زیرساخت‌های انرژی اوکراین هم‌زمان با سرمای زمستان وضع شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/720e20f4-af1b-455a-8ac1-2f1b91a33983"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات