728 x 90

رویترز: هیأت نظارت متا اجازه انتشار پست‌های «مرگ بر خامنه‌ای» را می‌دهد

شعار مرگ بر خامنه‌ای
شعار مرگ بر خامنه‌ای

رویترز در گزارشی به تاریخ دوشنبه ۱۹دی نوشت که هیأت نظارت متا (مالک اینستاگرام؛ فیس‌بوک و واتس اپ) تصمیم این شرکت برای حذف یک پست فیس‌بوک را که در آن از شعار «مرگ بر خامنه‌ای» استفاده شده بود، لغو کرد و گفت انتشار عبارت «مرگ بر خامنه‌ای» قانون منع تهدیدهای خشونت‌آمیز شرکت متا را نقض نمی‌کند».
این هیئت که توسط متا تامین مالی می شود اما به طور مستقل فعالیت می کند در حکم خود اضافه کرد: «این شعار متوجه علی خامنه‌ای است که «رهبری سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات سراسری ایران را برعهده دارد» و «یک شعار لفاظی و سیاسی است، نه یک تهدید معتبر برای کشتن».

این هیئت همچنین از شرکت خواست تا راه‌های بهتری برای استفاده از چنین زمینه‌ای در خط‌مشی‌های محتوایی خود ایجاد کند و به وضوح زمانی که تهدیدات لفظی علیه سران کشورها مجاز است، را مشخص کند.

«در متن پست و وضعیت اجتماعی، سیاسی و زبانی گسترده‌تر در ایران، «مرگ بر خامنه‌ای» را باید «سرنگون باد» دانست. این یک شعار لفاظی و سیاسی است، نه یک تهدید معتبر.»

ایران از اواسط سپتامبر ، پس از کشته شدن مهسا امینی درگیر تظاهرات بوده است. تظاهرات‌هایی که در آن تظاهرکنندگان از همه اقشار خواستار سقوط حکومت دینی حاکم در ایران شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed65f4a7-7ef1-4295-802d-149e3b819d60"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات