728 x 90

رویترز: هند ریاست گروه ۲۰ را به برزیل واگذار کرد

اجلاس جی ۲۰ در هند
اجلاس جی ۲۰ در هند

رویترز روز یکشنبه ۱۹شهریور در گزارشی از اجلاس گروه ۲۰ نوشت: هند ریاست گروه ۲۰ را به برزیل واگذار کرد
هند روز یکشنبه در مراسم اختتامیه اجلاس سالانه این گروه که آخر هفته در دهلی‌نو برگزار شد، رسماً ریاست گروه ۲۰ را به برزیل واگذار کرد.

رویترز در همین روز درباره نکات برجسته اجلاس جی ۲۰ نوشت:
یک مقام اتحادیه اروپا می‌گوید موضوع اوکراین بحث برانگیزترین موضوع بود و مذاکرات را طولانی کرد.
رهبران گروه ۲۰ از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، در راجغات، بنای یادبود پدر جنبش استقلال هند، مهاتما گاندی، در سواحل رودخانه یامونا گردهم می‌آیند.
انگلستان ۲میلیارد دلار به صندوق آب و هوای سبز برای کمک به کشورهای در حال توسعه برای مقابله با تغییرات آب و هوایی متعهد کرد. بایدن از آخرین روز نشست سران صرف‌نظر کرد و برای گفتگو به ویتنام پرواز کرد.

 

رویترز هم‌چنین نوشت: بزرگترین اقتصادهای جهان روز شنبه در دهلی‌نو اعلامیه اجماع را به تصویب رساندند که در آن از محکوم کردن روسیه به‌خاطر جنگ پرهیز شد، اما بر رنج انسانی که درگیری ایجاد کرده بود تأکید کرد و از همه کشورها خواست تا از زور برای تصرف سرزمین استفاده نکنند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید به خبرنگاران گفت که این بیانیه کار بسیار خوبی در دفاع از این اصل است که دولتها نمی‌توانند از زور برای به دست آوردن اراضی یا نقض تمامیت ارضی و حاکمیت یا استقلال سیاسی دیگر کشورها استفاده کنند. آلمان و بریتانیا نیز این قطعنامه را ستایش کرده‌اند، اما اوکراین گفته است که «این موضوع جای افتخار نداشت»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee9315b8-9644-415a-8b91-d649b0ece4ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات