728 x 90

دیدار رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا و رومانی با زلنسکی در اوکراین

دیدار رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا و رومانی با زلنسکی در اوکراین
دیدار رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا و رومانی با زلنسکی در اوکراین

به گزارش آسوشیتدپرس رهبران چهار کشور اروپایی برای نشان دادن حمایت خود از اوکراین روز پنجشنبه ۲۶خرداد از این کشور بازدید... به‌عمل آوردند و تهاجم وحشیانه روسیه به اوکراین را در حین بررسی ویرانه‌های حومه کی‌یف که صحنه درگیریهای شدید در اوایل جنگ بود و بسیاری از غیرنظامیان در آنجا کشته شدند، محکوم کردند.

رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا و رومانی پس از ورود به کیف با صدای آژیرهای حمله هوایی، عازم ایرپین شدند که به همراه سایر مناطق نزدیک پایتخت، توسط نیروهای روسی تصرف و به مدت کوتاهی در کنترل آنها بود... .

رهبران چهار کشور اروپایی پس از بازدید از شهر ویران شدهٔ ایرپین، با زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کردند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا و کلاوس یوهانیس، رئیس‌جمهوری رومانی در حالی در خیابانهای ایرپین حاضر شدند که تدابیر امنیتی در محل افزایش یافته است.

گروهی از نظامیان اوکراین در جریان بازدید رهبران چهار کشور اروپایی برای آنها درباره وضعیت ایرپین که در طول ماه مارس سال جاری به اشغال نظامیان روس درآمده بود توضیحاتی ارائه کردند.

بر روی یکی از دیوارهای تخریب‌شده ایرپین نوشته شده بود: «به جای جنگ اروپا را بسازید». امانوئل ماکرون با اشاره به این نوشته آن را «بسیار متاثرکننده» توصیف کرد.

رئیس‌جمهوری فرانسه هم‌چنین ضمن ستایش از «قهرمانی» مردم اوکراین تأکید کرد که این کشور باید بتواند با «مقاومت» در نهایت در برابر تجاوز نظامی روسیه پیروز شود.

کاخ کرملین در واکنش به سفر رهبران چهار کشور اروپایی به اوکراین تحویل سلاح به این کشور از سوی کشورهای غربی را «بی‌فایده» توصیف کرد.

وزارت‌خارجه فرانسه روز چهارشنبه ۲۵خرداد در بیانیه رسمی خود ضمن محکوم کردن شدید حمله روسیه به اوکراین و کشتار غیرنظامیان، روسیه را به عقب‌نشینی از مناطق اشغالی اوکراین فراخواند. در این بیانیه آمده است: ادعاهای منتشر شده در رسانه‌های روسیه مبنی بر این‌که فرانسه مهمات خوشه‌ای در اختیار اوکراین می‌گذارد کاملاً دروغ است. ما استفاده مکرر و بی‌رویه روسیه از مهمات خوشه‌ای در اوکراین را که نقض قوانین بین‌المللی است محکوم می‌کنیم.

 

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف امروز پنجشنبه ۱۶ ژوئن از دیدار صدراعظم آلمان ابراز خرسندی و افتخار کرد.

او به نشریه آلمانی بیلد گفت: «این نشانه بزرگ پشتیبانی در زمانی است که دیدار از کی‌یف خطرناک است و هر لحظه ممکن است موشک در این شهر فرود آید.»

به گفته کلیچکو اروپا تنها زمانی به ثبات دست خواهد یافت که "پوتین به این جنگ بی‌رحمانه علیه اوکراین پایان دهد".

 

یورونیوز ۲۵خرداد نوشت: اتحادیه اروپا برای پایان دادن به اتکای خود به گاز روسیه یک قرارداد موقت با اسراییل و مصر برای صادرات گاز طبیعی امضا کرده.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3f14281-5b86-4f39-8b1c-8961b230e9e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات