728 x 90

رویترز: نیروی دریایی آمریکا در حال ایجاد یک گروه ضربت چندملیتی جدید در خاورمیانه است

برد کوپر فرمانده ناوگان پنجم آمریکا
برد کوپر فرمانده ناوگان پنجم آمریکا

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۲۴فروردین نوشت: آمریکا در بحبوحه تیرگی روابط با کشورهای خلیج‌فارس، نیروی دریایی جدید خاورمیانه تشکیل می‌دهد.

رویترز از دبی، نوشت: نیروی دریایی ایالات متحده روز چهارشنبه گفت که در حال ایجاد یک گروه ضربت چندملیتی جدید است که قاچاق اسلحه در آبهای اطراف یمن را هدف قرار می‌دهد. این آخرین پاسخ نظامی آمریکا به حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی و امارات است.
این تلاش به‌دنبال یک سری حملات موشکی و پهپادی حوثی‌ها در سال جاری به دو کشور خلیج‌فارس انجام می‌شود...

فرمانده ناوگان پنجم آمریکا، برد کوپر گفت که این گروه از روز یکشنبه در دریای سرخ، باب‌المندب و خلیج عدن فعالیت خواهد کرد و هم‌چنین قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر و سایر کالاهای غیرقانونی را هدف قرار خواهد داد.
کوپر در تماسی با خبرنگاران گفت: «این آب‌ها از نظر استراتژیک مهم هستند که توجه ما را جلب می‌کنند»... کوپر در پاسخ به سؤالی درباره موشکها و پهپادهای مورد استفاده حوثی‌ها برای حمله به شرکای آمریکایی، عربستان سعودی و امارات، گفت که گروه ضربت جدید بر توانایی حوثی‌ها برای دستیابی به چنین تسلیحاتی تأثیر می‌گذارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/666f27ea-530d-4b6a-beb9-5b689fcf8d53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات