728 x 90

رویترز: مایک پمپئو در سخنرانی خود رژیم ایران را به ارتباط با القاعده متهم می‌کند

مایک پمپئو
مایک پمپئو

به گزارش خبرگزاری رویترز مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا قرار است روز سه‌شنبه ۲۳دیماه در باشگاه ملی خبرنگاران در شهر واشنگتن صحبت کند.

خبرگزاری رویترز در این گزارش، به‌نقل از منابع خود گفت احتمال دارد پمپئو در این سخنرانی بر اساس اسناد اطلاعاتی که به‌تازگی از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده، به ارتباط بین رژیم ایران و القاعده اشاره کند و به جزئیات این ارتباط و پناه دادن رژیم ایران به رهبران القاعده در دو دهه گذشته و حمایت از این گروه بپردازد.

پمپئو تلاش می‌کند وارد جزییات این اتهام شود که ایران به بهشت امن رهبران القاعده تبدیل شده و این گروه را مورد حمایت خود قرار داده است.

رویترز به‌نقل از منابع خود می‌نویسد که احتمال دارد او اطلاعاتی درباره فرد مظنونی به دست بدهد که گفته می‌شود مرد شماره دو القاعده بوده و مرداد ماه امسال در تهران به‌قتل رسیده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز اواخر آبان ماه گزارش داد که ابومحمد المصری از طراحان حملات تروریستی ۱۹۹۸ به سفارتهای آمریکا در آفریقا به دست مأموران اسراییلی در ایران کشته شده است. رژیم ایران این گزارش را تکذیب کرد و گفت که هیچ «تروریست» عضو القاعده در خاک آن نیست.

مایک پمپئو پیش‌تر در اکتبر ۲۰۱۷ و زمانی که رئیس آژانس مرکزی اطلاعاتی آمریکا - سی‌آی‌ای - بود، گفته بود «مواردی بوده که ایرانی‌ها و القاعده با هم همکاری کرده‌اند».

ده سال پیش، روزنامه واشنگتن پست در اسفند ۱۳۹۱ (مارس ۲۰۱۳) خبر از اخراج سلیمان ابوغیث داماد اسامه بن‌لادن و سخنگوی پیشین گروه القاعده از ایران داد و نوشته بود او سومین شخصیت القاعده است که در یک سال گذشته از ایران اخراج شده‌اند و ایران از آنها خواسته خاک این کشور را ترک کنند. (رویترز ۲۲دی۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5092af4-8ade-43eb-ae7e-537189900d5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات