728 x 90

رویترز: فروش نفت ایران به چین به شکل قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافته است

یکی از مخازن نفت چین در بندر ژوهای
یکی از مخازن نفت چین در بندر ژوهای

به گزارش رویترز به‌دلیل تخفیف‌های بزرگ روسیه برای خریداران نفت از این کشور به‌دلیل جنگ با اوکراین، و روی آوردن چین به روسیه برای خرید نفت ارزان، میزان واردات نفت چین از ایران به شکل قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافته است. این موضوع موجب شده تا فروش نفت ایران به این کشور به شکل قابل‌ملاحظه‌ای کم شود.
این خبرگزاری می‌نویسد که وضعیت فعلی موجب شده تا حدود ۴۰میلیون بشکه از نفت ایران، بر روی نفتکش‌ها در آسیا بلاتکلیف باشند.
از آغاز جنگ اوکراین، روسیه با تحریم‌های فزاینده آمریکا و اروپا روبه‌رو شد. به همین دلیل مسکو تلاش کرد با پیشنهاد کردن تخفیفهای بزرگ، مشتریهای تازه‌ای برای نفت خود در شرق پیدا کند.
چنانکه خبرگزاری رویترز نوشته است، چین از این «فرصت» حداکثر بهره را برده و به یکی از خریداران مهم نفت با تخفیف روسیه تبدیل شده است.
رویترز گزارش داده که علاوه بر ایران، ونزوئلا نیز در پی جنگ اوکراین بخشی از بازارهای نفت خود را از دست داده است.

این خبرگزاری به‌نقل از منابعی که جابه‌جایی نفتکش‌ها را رصد می‌کنند نوشته است که حدود ۲۰نفتکش که حامل نفت ایران هستند، در نزدیکی سنگاپور لنگر انداخته‌اند.
رویترز نوشت: آخرین اطلاعات مربوط به چهار روز پیش نشان می‌دهد برخی از این نفتکش‌ها از ماه فوریه در این محل لنگر انداخته‌اند.
این گزارش می‌افزاید که تعداد نفتکشهای رژیم ایران که در آبهای کشورهای آسیایی معطل هستند، از ماه آوریل به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.
از ماه آوریل، فروش نفت روسیه به کشورهای شرقی شدت گرفت.
بر اساس تخمین شرکت تحلیل داده‌های «کپلر»، میزانی نفتی که ایران بر روی نفتکش‌ها در نزدیکی سنگاپور انبار کرده، حدود ۳۷میلیون بشکه است.(رویترز ۲۹اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88a30ef2-0b03-4327-96a9-f3653ba22507"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات