728 x 90

رویترز: سیل لیبی یک چهارم شهر را از بین برد، بیم آن می‌رود ۱۰۰۰۰مفقود شوند

سیل لیبی
سیل لیبی

رویترز روز سه‌شنبه ۲۱شهریور در گزارشی از تلفات سیل در لیبی نوشت: سیل لیبی یک چهارم شهر را از بین برد، بیم آن می‌رود ۱۰۰۰۰ مفقود شوند.
خبرگزاری رویترز نوشت: دولت در این منطقه روز سه‌شنبه اعلام کرد حدود یک چهارم شهر درنا در شرق لیبی پس از ترکیدن سدها در طوفان از بین رفت و صلیب‌سرخ اعلام کرد که بیم آن می‌رود ۱۰۰۰۰ نفر در سراسر کشور در اثر سیل مفقود شده باشند.
حداقل ۱۰۰۰ جسد قبلاً تنها در شهر درنا (Derna) پیدا شده بود و مقامات انتظار داشتند که پس از این‌که طوفان دانیل از سرتاسر دریای مدیترانه به کشوری که پس از بیش از یک دهه درگیری در حال فروپاشی بود، تعداد کشته‌ها بسیار بیشتر باشد.
ابو چکیوات وزیر هوانوردی و عضو کمیته سوانح بعداً به الجزیره گفت که انتظار دارد تعداد کل کشته‌ها در سراسر کشور به بیش از ۲۵۰۰ نفر برسد، زیرا تعداد افراد ناپدید شده در حال افزایش است.

به گزارش آسوشیتدپرس، طوفان مدیترانه‌ای دانیل باعث سیل و تخریب سدها در لیبی شد که دست‌کم ۲۵۰۰ نفر کشته و بیش از ۱۰هزار نفر مفقود شدند.

بندر درنا derna که نزدیک به ۱۰۰هزار نفر جمعیت دارد، یکی از شهرهایی است که بیشترین آسیب را متحمل شده است. با فرو ریختن دو سد و ۴ پل، بخش زیادی از این شهر به زیر آب رفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/462c2d2e-c80b-4bd8-91a7-ff2d1c9b1b13"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات