728 x 90

رویترز: در حالی‌که مذاکرات اتمی ایران متوقف می‌شود درخواستهای روسیه مذاکرات را در لبه قرار داده است

مذاکرات اتمی
مذاکرات اتمی

خبرگزاری رویترز نوشت: در حالی‌که مذاکرات اتمی ایران متوقف می‌شود درخواستهای روسیه مذاکرات را در لبه قرار داده است.

رویترز روز جمعه ۲۰اسفند درباره توقف مذاکرات وین نوشت: پس از درخواست روسیه در آخرین لحظات، گفتگوها برای احیای توافق اتمی ایران در روز جمعه با تهدید فروپاشی مواجه بود و قدرتهای جهانی را مجبور به توقف مذاکرات برای مدت نامعلومی کرد، این در حالیست که متن توافق به‌طور عمده تکمیل شده است...
مقامات گفتند که امیدوارند مذاکرات در روزهای آینده از سر گرفته شود. یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت هنوز دو یا سه موضوع فنی وجود دارد که باید بین واشنگتن و تهران حل و فصل شود، اما می‌توان آنها را به‌سرعت حل کرد.
او گفت امیدوار است که آنها قبل از سال نو ایرانی در ۲۱مارس به وین بازگردند.
این مقام گفت که مذاکرات باید متوقف شود تا پاسخی از مسکو دریافت شود، زیرا به مسکو گفته شد که خواسته‌هایش که فراتر از تعهدات هسته‌یی آن است، برآورده نمی‌شود. این مقام گفت روسیه به این واکنش [که خواسته‌هایش فراتر از تعهدات هسته‌یی آن است و برآورده نخواهد شد] فکر می‌کنند و در این بین ما نمی‌توانیم پیشرفتی داشته باشیم به این معنا که نمی‌توانیم مذاکره را نهایی کنیم»... .
وانگ کون، فرستاده چین که ظاهراً از مسکو حمایت می‌کند، گفت که مذاکرات نمی‌تواند تحت خلاء سیاسی انجام شود و تمام خواسته‌های طرفها باید در نظر گرفته شود... .
یک مقام اتحادیه اروپا گفت فکر نمی‌کنم وقتی دوباره به اینجا بیایم نهایی کردن متن زمان زیادی ببرد، اما سؤال این است که چه زمانی [دوباره اینجا می‌آئیم]؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a239dab5-dea1-4805-b0de-c0981209eaeb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات