728 x 90

رویترز: دادگاه بلژیک تصمیم گرفت متهم رسوایی لابی‌گری قطر در پارلمان اروپا را در بازداشت نگه دارد

نیکولو فیگا تالامانکا
نیکولو فیگا تالامانکا

خبرگزاری رویترز - بروکسل، ۲۷دسامبر ۶دی: دادگاه تجدیدنظر بلژیک روز سه‌شنبه تصمیم گرفت نیکولو فیگا تالامانکا Niccolo Figa-Talamanca متهم ایتالیایی در رسوایی فساد (لابی‌گری قطر) در پارلمان اروپا را در بازداشت نگه دارد. دادستانها با تصمیم آزادی وی با یک دست‌بند ردیابی الکترونیکی مخالفت کرده بودند.

فیگا تالامانکا یکی از چهار نفری است که اوایل ماه دسامبر به اتهام فساد، پولشویی و سازماندهی جنایتکارانه در پارلمان اروپا در یکی از بزرگترین رسواییهای فساد بروکسل دستگیر شد.

سه نفر دیگر که همگی در بازداشت موقت به سر می‌برند، اوا کیلی Eva Kaili، معاون رئیس پارلمان اروپا، پیر آنتونیو پانزری، قانونگذار سابق اتحادیه اروپا و فرانچسکو جورجی Francesco Giorgi، شریک اوا کیلی، که دستیار پارلمان بود، هستند.

خاطرنشان می‌شود روز ۱۰آذر ۱۴۰۱ دادستان فدرال بلژیک اعلام کرد پلیس بلژیک ۱۶خانه را بازرسی و حداقل ۴نفر را در بروکسل و اطراف آن در مورد لابی‌گری قطر در پارلمان اروپا بازداشت کرد

این رسوایی بزرگ برای پارلمان و به‌ویژه گروه سوسیالیست‌ها و دموکرات ها به‌دلیل نرمش در قبال قطر و دریافت پول کلان در آستانه جام جهانی فوتبال صورت گرفته است.

 

شایان یادآوری است که رژیم ایران مستقیماً و یا با همدستی قطر با پرداخت پول‌های کلان، پیوسته در پارلمان اروپا و سایر پارلمانها و محافل سیاسی و هم‌چنین برخی «بنیادهای فکری» و «شبکه خبرنگاران دوست» با خصومتی وصف ناپذیر علیه مجاهدین و مقاومت ایران عمل می‌کند. اکنون پرده‌ها یکی پس از دیگری کنار می‌رود. تا اینجا فقط مشتی از خروار است.

سخنگوی مجاهدین بار دیگر خاطرنشان کرد: لجن‌پراکنی و خصومت دیوانه‌وار و دروغهای نجومی علیه مجاهدین و مقاومت ایران بی‌سبب نیست و بدون استثناء از رژیم و همریشان و پولهای آنها سرچشمه می‌گیرد.

سخنگوی مجاهدین گفت: انتشار اسامی مزد بگیران در کشورهای اروپایی با اسنادی که در اختیار پلیس و ارگانهای اطلاعاتی و امنیتی این دولتهاست، حقیقت را در مورد خصومت‌های بی‌دنده و ترمز با مجاهدین مانند روز روشن می‌کند. سرخ‌ترین نام برای فاشیسم دینی حاکم بر ایران نام مجاهدین است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42e0bc40-78a9-44f5-a0f8-95b88c7a101e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات