728 x 90

رویترز: خارج کردن قطعات سانتریفوژ از سایت کرج، به عدم اطمینان در مورد فعالیت‌های هسته‌یی ایران می‌افزاید

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید رژیم ایران تولید قطعات سانتریفوژ را از کارگاه مورد مناقشه خارج می‌کند.

خبرگزاری رویترز روز ۱۱بهمن نوشت: تنها یک ماه پس از موافقت و اجازه به آژانس نظارت بر هسته‌یی سازمان ملل برای نصب مجدد دوربینهای نظارتی در مجتمع تسا در کرج، آژانس گفت که ایران تولید قطعات سانتریفوژهای پیشرفته را که برای غنی‌سازی اورانیوم استفاده می‌شوند، از این کارگاه خارج کرده است.

رویترز افزود: در حالی که مذاکرات غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن برای نجات توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ ایران در مرحله حساسی است، این اقدام به عدم اطمینان در مورد فعالیت‌های هسته‌یی ایران می‌افزاید.

قدرتهای غربی می‌گویند تنها چند هفته باقی مانده تا پیشرفت‌های اتمی ایران برجام را به‌طور کامل باطل کند... .

 

سایت ای نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گفت که رژیم ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که تولید در یکی از تاسیسات هسته‌ای خود را که در ژوئن گذشته مورد حمله قرار گرفت متوقف کرده و کار را به سایت دیگری منتقل کرده است که حفاظت بهتری دارد.

مجتمع تسا TESA در کرج، که در نزدیکی پایتخت است، میزبان کارگاهی برای ساخت قطعات سانتریفیوژها و ماشین‌های مورد استفاده برای غنی‌سازی اورانیوم بود.

ایران گفت دوربین‌های این سایت در ۲۳ ژوئن ۲۰۲۱ در جریان آنچه که آن را عملیات 'خرابکاری' اسرائیل خواند، آسیب دید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/727457c5-d305-4697-a135-2ef996dbf760"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات