728 x 90

رویترز: حملات موشکی در خاورمیانه خطر تشدید تنش در غزه را افزایش می‌دهد

حمله موشکی - عکس از رویترز
حمله موشکی - عکس از رویترز

رویترز روز یکشنبه اول بهمن نوشت: حملات موشکی در سوریه، لبنان، عراق و یمن در روز شنبه، خطر فزاینده جنگ در غزه را که منجر به درگیری منطقه‌یی گسترده‌تر می‌شود و ایران و متحدانش را در برابر اسراییل و ایالات متحده قرار می‌دهد، در کانون توجه قرار داد.

رژیم ایران گفت که پنج تن از نیروهای سپاه پاسداران در حمله موشکی به خانه‌یی در دمشق که اسراییل را مقصر آن می‌داند، کشته شدند و منابع امنیتی در لبنان گفتند که در حمله اسراییل به آنجا یکی از اعضای حزب‌الله مورد حمایت ایران کشته شد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده گفت که بعداً روز شنبه، موشکها و راکت‌های شلیک شده توسط شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق، جایی که این گروهها نیروهای آمریکایی را هدف قرار داده‌اند، به پایگاه هوایی عین‌الاسد اصابت کردند. بر اساس این گزارش، تعدادی از پرسنل آمریکایی از نظر صدمات مغزی مورد ارزیابی قرار گرفتند و یک سرباز عراقی زخمی شد.
ایالات متحده هم‌چنین گفت که موشکی را هدف قرار داده است که گروه حوثی مورد حمایت ایران در یمن به سمت دریای سرخ هدف قرار داده است و آن را تهدیدی برای کشتیرانی می‌داند... .

در بحبوحه افزایش تنشهای منطقه‌ای، ابراهیم رئیسی، قول داد اسراییل را به‌دلیل حمله به سوریه مجازات کند و آن را «جنایتهایی» خواند که بی‌پاسخ نمی‌ماند.

سه تن از افسران سپاه پاسداران که در حمله اسراییل کشته شدند، در رسانه‌های دولتی ایران با القابی که فقط برای ژنرالها استفاده می‌شد، توصیف شد که نشان می‌دهد اهداف، فرماندهان ارشد بوده‌اند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e0e9c81-8cff-4b57-9ec3-cc9643d1c504"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات