728 x 90

رویترز: تصاویر یک زندانی در ایران با جسمی نزار در اعتصاب غذا خشم برانگیز بوده است

فرهاد میثمی
فرهاد میثمی

خبرگزاری رویترز روز جمعه ۱۴بهمن در گزارشی از وضعیت جسمی زندانی سیاسی فرهاد میثمی در زندان نوشت: تصاویر یک زندانی ایرانی با جسمی نزار در اعتصاب غذا خشم برانگیز بوده است
تصاویر رسانه‌های اجتماعی که گفته می‌شود مربوط به یک پزشک زندانی ایرانی با جسمی نزار است که در حمایت از تظاهرات علیه حجاب اجباری دست به اعتصاب غذا زده است، باعث خشم و هشدارهایی درباره خطر مرگ او شده است.
وکیل فرهاد میثمی، ۵۳ساله، که از سال۲۰۱۸ به‌دلیل حمایت از فعالان زن معترض به سیاست حجاب در زندان به سر می‌برد، اعتصاب‌غذای خود را از ۷اکتبر در اعتراض به کشتار اخیر تظاهر کنندگان توسط دولت آغاز کرد.
اما قوه قضاییه رژیم ایران ادعای اعتصاب غذا را رد کرد و گفت عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند[وایرال شده] مربوط به چهار سال پیش است که میثمی اعتصاب غذا کرده بود.
گروه‌های حقوق‌بشر می‌گویند بیش از ۵۰۰معترض کشته و نزدیک به ۲۰۰۰۰نفر دستگیر شده‌اند. به‌گفته قوه قضاییه رژیم ایران حداقل ۴نفر به‌دار آویخته شده‌اند.
محمد مقیمی وکیل دادگستری در توئیتر نوشت: جان موکلم فرهاد میثمی در خطر است.
میثمی در نامه‌یی سه خواسته را مطرح کرد: پایان اعدام، آزادی زندانیان سیاسی - مدنی و پایان دادن به «آزار و اذیت با حجاب اجباری».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35281f64-8b91-46b1-9927-d01394a94af4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات