728 x 90

رویترز : تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران در رابطه با حمله سایبری به آلبانی

وزارت خزانه‌داری آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا

رویترز: آمریکا اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات رژیم و وزارت اطلاعات و امنیت آن را به‌خاطر حملهٔ سایبری به آلبانی و درگیر بودن در سایر فعالیت‌های سایبری علیه ایالات متحده و متحدان این کشور، تحریم کرد

  • این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که آلبانی روز چهارشنبه روابط دیپلماتیک خود را با ایران به‌دلیل همین حمله قطع کرد و به دیپلماتهای رژیم ایران و کارکنان سفارت آن دستور داد ظرف ۲۴ ساعت آلبانی را ترک کنند.
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد که وزارت اطلاعات و امنیت ایران چندین شبکه از بازیگران تهدید سایبری، از جمله کسانی را که در حملات سایبری جاسوسی و باج افزار در حمایت از رژیم ایران نقش دارند، هدایت می‌کند.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا:

اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات رژیم ایران و وزارت اطلاعات رژیم ایران به‌خاطر فعالیت‌های شرورانه سایبری در لیست تحریم‌ها قرار گرفتند

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا ۹سپتامبر ۲۰۲۲: امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا وزارت اطلاعات و امنیت ایران رژیم ایران و وزیر اطلاعات آن را به‌دلیل درگیر بودن در فعالیت‌های سایبری علیه آمریکا و متحدانش لیست‌گذاری کرد. حداقل از سال ۲۰۰۷، وزارت اطلاعات و عوامل نیابتی سایبری آن، عملیات‌های مخرب سایبری را برای هدف قرار دادن طیفی از سازمانهای دولتی و بخش خصوصی در سراسر جهان و در بخش‌های مختلف زیرساختی انجام داده‌اند. در ژوئیه ۲۰۲۲، عوامل تهدید سایبری که ارزیابی می‌شود توسط رژیم ایران حمایت می‌شوند و وزارت اطلاعات، سیستم‌های کامپیوتری دولت آلبانی را مختل کردند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، گفت: حمله سایبری رژیم ایران به آلبانی، رفتار مسئولانه در زمان صلح در فضای سایبری را نادیده می‌گیرد. وی افزود ما فعالیت‌های سایبری تهاجمی فزاینده رژیم ایران را که آمریکا یا متحدان و شرکای ما را هدف قرار می‌دهد، تحمل نخواهیم کرد.

بیانیه وزارت خزانه‌داری وزارت اطلاعات که اسماعیل خطیب مسئولیت آن را به عهده دارد چندین شبکه از عوامل تهدید سایبری را که در حملات سایبری جاسوسی و باج افزار در حمایت از اهداف سیاسی ایران درگیر هستند، هدایت می‌کند. علاوه بر انجام فعالیت‌های مخرب سایبری که وب‌سایت‌های دولت آلبانی را تحت تأثیر قرار می‌داد، عوامل سایبری وزارت اطلاعات رژیم ایران هم‌چنین مسئول اسناد مرتبط با اطلاعات شخصی ساکنان آلبانیایی هستند.

امروز وزارت اطلاعات رژیم ایران و هم‌چنین اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات آن لیست‌گذاری می‌شود.

علاوه بر این، اشخاص حقیقی و حقوقی که درگیر داد و ستد با افراد و نهادهایی که امروز لیست‌گذاری شده‌اند، ممکن است خودشان مشمول تحریم و لیست‌گذاری شوند.

 

بیانیه مطبوعاتی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

ایالات متحده وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران و اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات رژیم ایران را به‌دلیل درگیر بودن در فعالیت‌های سایبری علیه ایالات متحده و متحدانش لیست‌گذاری می‌کند

بلینکن: در ژوئیه ۲۰۲۲، عوامل تهدید سایبری که توسط دولت ایران و وزارت اطلاعات آن حمایت می‌شوند، سامانه‌های کامپیوتری دولت آلبانی را مختل کردند.

وزیر خارجه آمریکا: حداقل از سال ۲۰۰۷، وزارت اطلاعات ایران و عوامل نیابتی سایبری آن، سلسله عملیات مخرب سایبری را برای هدف قرار دادن طیفی از سازمانهای دولتی و بخش خصوصی در سراسر جهان و در بخش‌های مختلف زیرساختی انجام داده‌اند.

بلینکن: آمریکا به استفاده از تمام ابزارهای مناسب برای مقابله با حملات سایبری ادامه خواهد داد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66bcdc45-694a-428a-9348-740ffbfb06a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات