728 x 90

رویترز: بعضی از کارکنان نفت به اعتراضات پیوستند، ایران سرکوب را بیشتر می‌کند

اعتصاب کارگران پتروشیمی عسلویه - ۱۸مهر ۱۴۰۱
اعتصاب کارگران پتروشیمی عسلویه - ۱۸مهر ۱۴۰۱

رویترز در بیست و پنجمین روز از قیام سراسری درباره اعتصاب کارکنان نفت نوشت: بعضی از کارکنان نفت به اعتراضات پیوستند، ایران سرکوب را بیشتر می‌کند.

پستها و ویدئوهای رسانه‌های اجتماعی نشان داد که نیروهای امنیتی رژیم ایران روز دوشنبه سرکوب تظاهرات ضددولتی در چندین شهر کردستان را تشدید کردند. آنها تلاش‌ها برای فرونشاندن ناآرامی‌های ناشی از مرگ یک زن در بازداشت گشت ارشاد را فشرده‌تر کردند... .

در حالی که دانشجویان دانشگاهها با اعتصاب دهها دانشگاه، نقشی محوری در اعتراضات داشتند، گزارشهای تأیید نشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌داد که کارگران پالایشگاه نفت آبادان و کنگان و پروژه پتروشیمی بوشهر به آن ملحق شده‌اند.

یک سخنگوی وزارت نفت بلافاصله به تماس تلفنی رویترز که به‌دنبال اظهارنظر بود، پاسخ نداد.

ترکیبی از تظاهرات و اعتصابات توده‌یی کارگران نفت و بازرگانان بازار کمک کرد تا [آخوندها] در انقلاب چهار دهه پیش ایران به قدرت برسد... .

ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی تظاهرات در دهها شهر در سراسر ایران را در اوایل روز دوشنبه نشان می‌دهد. درگیری شدید بین معترضان و پلیس ضدشورش در شهرها و شهرستانهای استان کردستان رخ داده است.

در چندین ویدئو که توسط ۱۵۰۰تصویر، فعال حقوق بشری، در توئیتر به اشتراک گذاشته شده بود، صدای تیراندازی سنگین شنیده می‌شد. ویدئویی چندین انفجار را نشان می‌دهد که در یکی از محله‌های سنندج، مرکز استان کردستان، جرقه‌های کورکننده ایجاد کرده است.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی گفتند که چندین نفر از جمله دو نوجوان توسط نیروهای امنیتی در این استان کشته شده‌اند. رویترز قادر به تأیید ویدیوها و پست‌ها نبود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c317a532-afb6-4d75-8101-6d8c7cf42e21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات