728 x 90

رویترز: از زندان اوین صدای تیراندازی شنیده می‌شود و دود بلند می‌شود

صدای شلیک و آتش سوزی در زندان اوین
صدای شلیک و آتش سوزی در زندان اوین

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه ۲۳مهرماه گزارش داد : ویدئو ها نشان می‌دهند که دود از زندان اوین تهران بلند می‌شود و صدای تیراندازی شنیده می‌شود

رویترز نوشت: روز شنبه ویدئوهای آنلاین از ایران به نظر می‌رسد نشان می‌دهند که دود از زندان اوین تهران که زندانیان سیاسی در آن نگهداری می‌شود، بلند شده است و صدای تیراندازی و یک آژیر خطر شنیده می‌شود.

هیچ گونه اظهارنظر فوری از سوی مقامات رژیم ایران یا گزارش رسانه‌های دولتی در مورد این فیلم که در شبکه‌های اجتماعی، به اشتراک گذاشته شده است، وجود ندارد.

رویترز به نقل از یک منبع نوشت: صدای گلوله از زندان اوین شنیده می‌شود و دود دیده می‌شود. این وب سایت هم‌چنین فیلم ویدئویی را به اشتراک گذاشت و گفت که نیروهای ویژه سوار بر موتورسیکلت در حال حرکت به سمت زندان هستند.

یکی از شاهدان در تماس با رویترز گفت: خانواده‌های زندانیان مقابل درب اصلی زندان اوین تجمع کرده‌اند. من می‌توانم آتش و دود را ببینم. تعداد زیادی از نیروهای ویژه و آمبولانس‌ها نیز اینجا هستند.

این زندان که اغلب زندانیان با اتهامات امنیتی را در خود جای داده است، مدت‌هاست مورد انتقاد گروه‌های حقوق‌بشری غربی قرار گرفته است و در سال۲۰۱۸ توسط دولت ایالات متحده به‌دلیل نقض جدی حقوق‌بشر در لیست سیاه قرار گرفت.

دیدبان حقوق‌بشر مقامات این زندان را به استفاده از تهدید به شکنجه و حبس نامحدود و هم‌چنین بازجوییهای طولانی‌مدت و محرومیت از مراقبتهای پزشکی متهم کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d6f8277-1e93-4d53-8019-df9aa55490ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات