728 x 90

رویترز: ارتش اسراییل اعلام کرد حسن نصرالله کشته شده است

حمله اسراییل به ضاحیه جنوب لبنان
حمله اسراییل به ضاحیه جنوب لبنان

به گزارش رویترز روز شنبه ۷مهر، ارتش اسراییل اعلام کرد که حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، در حملات هوایی این کشور به جنوب بیروت کشته شده است. این حمله یکی از بزرگترین عملیات‌های هوایی اسراییل در سال‌های اخیر بود و با هدف تضعیف شبکه حزب‌الله و حامیانش در منطقه انجام شد.

به گفتهٔ شاهدان، بیش از ۲۰ حمله هوایی جداگانه پیش از سحرگاه شنبه به حومه جنوبی بیروت انجام شد که منجر به نابودی مرکز فرماندهی حزب‌الله شد. ارتش اسراییل در بیانیه‌یی اعلام کرد که در این حملات محمدعلی اسماعیل، فرمانده یگان موشکی حزب‌الله، و حسین احمد اسماعیل، معاون وی نیز کشته شدند.

منابع نزدیک به حزب‌الله گزارش داده‌اند که پس از حملات، ارتباط با رهبری این گروه قطع شده است و تا این لحظه حزب‌الله هنوز درباره سرنوشت نصرالله واکنشی نشان نداده است.

نیویورک تایمز گزارش داد که هواپیماهای جنگی اسراییل یک پناهگاه زیرزمینی را در یک مجموعه مسکونی که محل جلسه رهبری حزب‌الله بود، هدف قرار دادند و چندین ساختمان آپارتمانی در این حمله مسطح شدند.

تلویزیون العربیه نیز گزارش داد که حزب‌الله در پاسخ به این حملات گسترده، به شهر صفد اسراییل حمله کرده است. در این میان، رسانه‌های اسراییلی احتمال کشته شدن یک فرمانده سپاه پاسداران رژیم ایران در این حملات را نیز مطرح کرده‌اند.

 

به گزارشی خبرگزاری حکومتی ایسنا، پاسدار محسن رضایی، هشدار داد که حملات اسراییل به لبنان ممکن است به دمشق، بغداد و حتی ایران گسترش یابد. هم‌چنین گزارشهایی منتشر شده است که پاسدار احمد نیلفروشان، معاون عملیاتی سپاه پاسداران، در زمان حملات در محل بمباران در بیروت حضور داشته است.

شهر کوهستانی بهمدون در جنوب شرقی بیروت از جمله اهداف اسراییل در حملات بامداد شنبه است.

به‌گزارش رسانهٔ حکومتی تلگرام چند ثانیه پاسدار احمد نیلفروشان معاون عملیاتی سرکردهٔ سپاه در محل بمباران در بیروت بوده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e92aa47b-632b-453c-a734-e025c66f957a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات