728 x 90

رویترز: ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ علیه رژیم ایران به سازمان ملل توسط آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان

آزانس اتمی
آزانس اتمی

رویترز روز جمعه ۲۰آبان نوشت: آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه ایران برای ارائه به سازمان ملل آماده کرده‌اند.

پیش‌نویس قطعنامه روز جمعه ۲۰ آبان پیش از نشست سه ماهه‌ای که از روز چهارشنبه آغاز می‌شود، به سایر کشورهای عضو شورای حکام ۳۵کشوری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارسال شد. هم‌چنین یک روز پس از انتشار گزارشی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، که توسط رویترز نیز مشاهده شد، درباره تحقیقات سالیان گذشته در مورد این ردیابی‌ها منتشر شد.

بنا به گزارش رویترز تروئیکای اروپایی شامل سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌یی نسبت به فعالیت هسته رژیم ایران ابراز نگرانی کرده و بر اساس متنی که رویترز مشاهده کرده، نشست هیأت ناظر هسته‌یی ایران برای توضیح آثار اورانیوم یافت شده در سه سایت برای ایران «ضروری و فوری» خوانده شده است.

این تصمیم پیش از نشست فصلی شورای حکام اتخاذ شده است. در این نشست دولتهای غربی قصد دارند از ایران بخواهند قطعنامه‌یی را امضا کرده و همکاری خود را در زمینه اتمی افزایش دهد.

گروسی روز چهارشنبه به رویترز گفته بود که این نشست تا دو هفته آینده انجام خواهد شد و هم‌چنین ایران در نشست اخیر در وین درباره برنامه هسته‌یی خود هیچ چیز جدیدی ارائه نکرده است.

پیش از این نیز رافائل گروسی در پاسخ به خبرنگار رویترز درباره برجام گفته بود که مذاکرات بر سر توافق هسته‌یی ایران به بن‌بست رسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d06428d2-dbbd-4b27-9b66-ef049171f915"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات