728 x 90

رویترز: آمریکا و سه کشور اروپایی پیشنویس قطعنامه محکومیت رژیم ایران را به شورای حکام ارائه کردند

محل برگزاری جلسه شورای حکام آژانس
محل برگزاری جلسه شورای حکام آژانس

به گزارش رویترز (۱۷خرداد) پیش‌نویس قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی (E۳) در انتقاد از رژیم ایران به‌دلیل پاسخ ندادن کامل به سؤالات آژانس در مورد ذرات اورانیوم در سایتهای اعلام نشده، رسماً به هیأت مدیره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شده است.

سه دیپلمات گفتند که پیش‌نویس قطعنامه‌یی از سوی آمریکا، انگلستان، آلمان و فرانسه در مورد انتقاد از رژیم ایران به‌دلیل پاسخ ندادن کامل به پرسش‌های ناظر هسته‌یی سازمان ملل در مورد ردیابی اورانیوم در سایت‌های اعلام‌نشده، به هیأت ناظر ارسال شد.
ارائه رسمی متن، که توسط رویترز دیده شده و بسیار شبیه به پیش نویسی است که هفته گذشته منتشر شد، به این معنی است که در نشست این هفته شورای حکام ۳۵ کشوری مورد بحث و رأی‌گیری قرار خواهد گرفت.
چندین دیپلمات گفتند که این قطعنامه به‌رغم هشدارهای رژیم ایران در مورد عواقب، از جمله برای گفتگوها در مورد نجات توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ ایران، احتمالاً تصویب می‌شود.

 

​خبرگزاری فرانسه (۱۷خرداد) با گزارشی از ارائه قطعنامه توسط آمریکا و سه کشور اروپایی نوشت: کشورها قطعنامه پیشنهادی برای محکوم کردن ایران را به دیده‌بان هسته‌یی سازمان ملل ارائه کردند. دو دیپلمات روز سه‌شنبه گفتند که آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان قطعنامه پیشنهادی برای محکوم کردن ایران به‌دلیل عدم همکاری با آژانس به ناظر انرژی اتمی ارائه کرده‌اند... . این نشانه بی‌صبری فزاینده غرب پس از مذاکرات برای احیای توافق اتمی مهم ۲۰۱۵ با ایران است که در ماه مارس متوقف شد.

یکی از دیپلماتها گفت، احتمالاً این رأی‌گیری روز پنجشنبه و در جریان نشست یک هفته‌یی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شود... .

 

رد قطعنامه از سوی آخوندها

پیش‌تر خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در واکنش به گزارش رافائل گروسی مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به شورای حکام ارائه داده است گفت مدیرکل آژانس گزارش را به‌صورت شتاب‌زده ارائه کرده است و ما به هیچ‌وجه نه این گزارش را قبول داریم و نه قطعنامهٔ ارائه‌شده را قبول داریم و قطعنامه به‌هر شکلی از نظر ما مردود است.

خطیب‌زاده طی اظهاراتی گفت: «متأسفانه یک گزارشی را به‌صورت شتاب‌زده مدیرکل آژانس ارائه کرده... . البته این گزارش علاوه بر این‌که دقیق نیست! و بی‌اعتنا است به اقدامات جمهوری اسلامی ایران یک روایت شاذ و بعیدی را سعی می‌کند جا بیندازد»... (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۱۶خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93dba096-31fe-46bd-9c6e-5adb8beb82b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات