728 x 90

رویترز: آمریکا به‌دنبال حمایت شورای امنیت از توافق آتش‌بس پیشنهادی غزه است

شورای امنیت ملل متحد
شورای امنیت ملل متحد

رویترز روز سه‌شنبه ۱۵خرداد نوشت: آمریکا به‌دنبال حمایت شورای امنیت از توافق آتش‌بس پیشنهادی غزه است.
آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد که قطعنامه‌یی را تصویب کند که از پیشنهاد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای پایان دادن به درگیریها بین اسراییل و شبه‌نظامیان فلسطینی حماس در نوار غزه حمایت کند.
این پیش‌نویس از حماس می‌خواهد که این توافق را بپذیرد و «به‌طور کامل و بدون تأخیر و بدون قید و شرط شرایط آن را اجرا کند». هم‌چنین بر اهمیت پایبندی طرفین به شرایط توافق پس از توافق با هدف توقف دائمی خصومتها تأکید می‌کند.
لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌یی گفت: رهبران و دولتهای متعددی، از جمله در منطقه، این طرح را تأیید کرده‌اند و ما از شورای امنیت می‌خواهیم که برای درخواست اجرای این توافق به آنها بپیوندد.
او از اعضای شورا خواست تا این قطعنامه را تصویب کنند. او گفت: «ما باید با یک صدا در حمایت از این توافق صحبت کنیم.
رهبران گروه هفت (G۷) در بیانیه‌یی اعلام کردند که آتش‌بس جامع و توافقنامه آزادی گروگانها را به‌طور کامل تأیید می‌کنند و پشت سر آن خواهند ایستاد. وزرای خارجه عربستان سعودی، اردن، امارات متحده عربی، قطر و مصر از این بیانیه حمایت کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8e8db1a-1990-4f13-ba8e-5e6b494f002d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات