728 x 90

رویترز: آمریکا از رژیم ایران خواست فروش پهپاد به روسیه را متوقف کند

سرنگون کردن پهپادهای ساخت رژیم ایران در اوکراین - عکس از آرشیو
سرنگون کردن پهپادهای ساخت رژیم ایران در اوکراین - عکس از آرشیو

به گزارش رویترز ۲۵مرداد، آمریکا از رژیم ایران خواسته است فروش پهپاد به روسیه را متوقف کند.
فایننشال تایمز روز چهارشنبه به‌نقل از افراد مطلع در این زمینه گزارش داد که ایالات متحده رژیم ایران را تحت فشار قرار می‌دهد تا فروش هواپیماهای بدون سرنشین مسلح به روسیه را به‌عنوان بخشی از گفتگوها در مورد تفاهم نانوشته گسترده‌تر بین واشنگتن و تهران متوقف کند.

در این گزارش به‌نقل از یک مقام ایرانی و یکی دیگر از افراد آشنا به مذاکرات آمده است که ایالات متحده رژیم ایران را تحت فشار قرار داده است تا فروش پهپادهای مسلح به روسیه را که مسکو در جنگ اوکراین از آنها استفاده می‌کند و هم‌چنین قطعات یدکی این هواپیمای بدون سرنشین را متوقف کند.

کاخ‌سفید و وزارت‌خارجه رژیم ایران بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهارنظر پاسخ ندادند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که واشنگتن و رژیم ایران در تلاش برای کاهش تنش و احیای گفتگوهای گسترده‌تر بر سر برنامه هسته‌یی ایران هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که از هر گونه اقدام ایران برای کاهش تنش در تهدید فزاینده هسته‌ای استقبال خواهد کرد. این روزنامه گفت که این گفتگوها در کنار مذاکرات بر سر معامله تبادل زندانیان در هفته گذشته انجام شده است... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12ff9270-d7eb-42ab-b176-bdcf6098b363"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات