728 x 90

پناهجويان و آوارگان,

دیدار وزرای کشور بریتانیا و فرانسه درباره بحران پناهجویان در کاله

-

 -
-
وزرای کشور فرانسه و انگلستان در دیدار خود در پاریس درباره چگونگی مواجه با پناهجویانی که قصد دارند از بندر کاله در فرانسه خود را به بریتانیا برسانند گفتگو کردند.

در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که مسئولان اداره مهاجرت بریتانیا، گذرنامه کسانی را که می‌خواهند از فرانسه وارد بریتانیا شوند در کاله بررسی می‌کنند. اما فرانسویان خواهان این هستند که این کنترلهای مرزی در داخل خاک بریتانیا صورت بگیرد.

بریتانیا نیز مدعی است که بر اساس معاهده‌های بین‌المللی، پناهجویان باید در اولین کشور اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی کنند و به همین دلیل فرانسه نباید به آنها اجازه بدهد که وارد بریتانیا شوند.
 
 


بسیاری از پناهجویان که در بندر کاله مستقر هستند، تلاش می‌کنند تا با سوار شدن بر کامیونهایی که از کانال مانش عبور می‌کنند خود را به بریتانیا برسانند. بعضی از مهاجران هم در قسمت بار قطارهایی که راهی بریتانیا هستند مخفی می‌شوند.
 
 


شماری از سیاستمداران دو کشور پیش از همه پرسی بریتانیا هشدار داده بودند که خروج این کشور از اتحادیه اروپا ممکن است باعث تشدید بحران کنونی پناهجویان و نحوه همکاری دو کشور در این زمینه شود.
 
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7f8083b-5d83-4b15-a897-6a76b2927d3b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات