728 x 90

رویترز: آمریکا آماده است به‌سرعت توافق هسته‌یی با ایران را بر اساس متن اتحادیه اروپا منعقد کند

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز (۱۷مرداد)، آمریکا می‌گوید آماده است به‌سرعت توافق هسته‌یی با رژیم ایران را بر اساس متن اتحادیه اروپا منعقد کند.
واشنگتن، ۸اوت (رویترز) - سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که ایالات متحده آماده است تا «به‌سرعت توافقی» را برای احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ ایران بر اساس پیشنهادات ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا منعقد کند.

این سخنگوی که خواست نامش فاش نشود، گفت که تهران بارها اعلام کرده است که آماده بازگشت به اجرای متقابل توافق است. سخنگو گفت: «ببینیم آیا اقدامات آنها با حرف‌هایشان مطابقت دارد یا خیر».

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «یک مقام اروپایی روز دوشنبه گفت که اتحادیه اروپا متن نهایی را در مذاکرات برای نجات توافق ۲۰۱۵ با هدف مهار جاه‌طلبیهای هسته‌یی رژیم ایران ارائه کرده است.
این مقام که نخواست نامش فاش شود به خبرنگاران گفت: ما چهار روز کار کردیم و امروز متن روی میز است. مذاکره تمام شد، متن نهایی است... و مورد مذاکره مجدد قرار نخواهد گرفت.
این مقام اروپایی افزود: اکنون توپ در زمین پایتخت‌ها است و خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد. هیچ‌کس در وین نمی‌ماند.

پس از این گزارش وزارت خارجه آمریکا موافقتش را با بر اساس پیشنهادات ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا اعلام کرده است.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش کرد: دیپلمات‌ها گفتند، مذاکرات برای احیای توافق مندرس اتمی تهران با قدرتهای جهانی در وین روز دوشنبه به پایان رسید، و طرفها متن نهایی را بستند و مذاکره‌کننده ایرانی آماده بازگشت به پایتخت خود شد.
میخائیل اولیانف، سفیر روسیه که منافع مسکو را در مذاکرات نمایندگی کرده، گفت که اتحادیه اروپا «متن نهایی» توافق برای احیای توافق هسته‌یی را منتشر کرده که به ایران در ازای محدودیت‌های شدید بر برنامه هسته‌یی، لغو تحریم‌ها را ارائه می‌کند.

اولیانف در توئیتر نوشت: «اکنون باید طرفین تصمیم بگیرند که آیا این پیش‌نویس برای آنها قابل‌قبول است یا خیر». در صورت عدم مخالفت، توافق هسته‌یی احیا می‌شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37bf32c3-fa18-4fa8-b00a-fa8ca2d3d54d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات