728 x 90

روسیه میادین نفت و گاز را از شبه‌نظامیان رژیم در سوریه پاکسازی کرد

یک میدان نفتی در  سوریه
یک میدان نفتی در سوریه

روزنامه الشرق‌الأوسط ۲۴ اسفند گزارش داد روسیه شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی را از دو میدان نفتی و گازی در حومه الرقه واقع در شمال شرقی سوریه اخراج کرد.

بنا به این گزارش پس از عقب‌نشینی شبه‌نظامیان موسوم به «فاطمیون» وابسته به سپاه پاسداران، نیروهای «سپاه پنجم» روسیه، میدان نفتی «الثوره» در جنوب غربی رقه را تحت کنترل خود قرار دادند.


شبه‌نظامیان موسوم به «فاطمیون» از مزدوران رژیم آخوندی هستند که قاسم سلیمانی، سرکرده وقت نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران، آنها را برای حمایت و حفظ بقای حکومت بشار اسد بسیج کرده و راهی سوریه نموده است، این شبه‌نظامیان در کنار نیروهای رژیم اسد از سال۲۰۱۷ کنترل میدان نفتی توینان و سه میدان گازی دیگر در رقه را به دست گرفته بودند.

این گزارش می‌افزاید که، نیروهای سپاه پنجم روسیه، ابتدا میدان گازی توینان، و پس از ساعاتی میدان نفتی الثوره را به کنترل خود درآوردند. این میدان نفتی روزانه سه میلیون متر‌ مکعب گاز تولید می‌کند، در ده سال جنگ داخلی سوریه، بارها میان نیروهایی که کنترل منطقه را در اختیار می‌گرفتند، دست به دست شده است، برای بهره‌برداری از هشت حلقه چاه حوزه گازی توینان، صدها کارگر فنی و کارمند، که شامل نیروهای شرکت گاز سوریه و شرکتی به نام هیسکو هستند، فعالیت روزانه دارند.

در همین رابطه نیز میدل ایست نیوز، گزارش کرد که این جابه‌جایی نیروهای مسلط به منطقه، روز ۲۲اسفند رخ داده که ابتدا نیروهای وابسته به رژیم ایران از میدان گازی توینان خارج شده و سپس کاروان نظامی شامل خودروهای زرهی و تانک، از نیروهای تیپ پنجم مورد حمایت روسیه، وارد منطقه شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a48699c2-7791-4c22-84e7-7bd16d913dbb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات