728 x 90

روسیه زیر ضرب انتقادات گروه ۲۰ به‌دلیل چالشهای جهانی بر اثر جنگ اوکراین

نشست گروه ۲۰ در اندونزی
نشست گروه ۲۰ در اندونزی

وزرای خارجه کشورهای گروه ۲۰ که در اندونزی برای نشست سالانه گرد آمده‌اند خواستار پایان جنگ در اوکراین شدند. وزیر خارجه اندونزی روز جمعه ۱۷تیر در نشست گروه ۲۰ از کشورهایی که نمایندگان آن در این نشست شرکت داشتند خواست تا برای مقابله با چالشهای جهانی «راهی رو به جلو بیابند».

مارسودی وزیر خارجه اندونزی درباره پیامدهای جنگ ناعادلانه اوکراین و چالشهای اقتصادی گفت: «پیامدهای جنگ، از جمله افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی، بیشترین ضربه را به کشورهای کم‌درآمد خواهد زد». وی افزود: «مسئولیت ما این است که جنگ را زودتر پایان دهیم و اختلافات خود را سر میز مذاکره حل کنیم، نه در میدان جنگ».

گزارشها حاکی از تحت تأثیر بودن نشست امسال گروه ۲۰ به‌دلیل جنگ روسیه و اوکراین است به‌طوری‌که هنگام ورود سرگیی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، به جلسه فریادهای «چه زمانی جنگ را متوقف می‌کنید؟» و «چرا جنگ را متوقف نمی‌کنید؟» در جلسه شنیده شد.

وزیر خارجه روسیه در پایان نخستین جلسه مذاکرات که امروز جمعه ۱۷تیر برگزار شد به خبرنگاران گفت که ما امروز چیزهای زیادی از جمله کلمه «متجاوزان» و «اشغال‌گران» را شنیدیم.

 

گزارشها حاکی است که هنگام سخنرانی وزیر خارجه اوکراین، لاوروف جلسه را ترک کرد و در پی انتقادات غربی‌ها از نقش روسیه در بحران جهانی غذا جلسه را ناتمام گذاشت.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، نیز از «تشدید چالشهای مربوط به افزایش هزینه‌های غذا و انرژی پس از تجاوز روسیه به اوکراین» انتقاد کرده بود.

به‌دنبال انتقادها از مسدود کردن مسیرهای صادرات محصولات کشاورزی اوکراین، وزیر خارجه روسیه امروز در جمع خبرنگاران از آمادگی روسیه برای مذاکره با اوکراین و ترکیه در مورد غلات خبر داد، اما زمان برگزاری این مذاکرات را اعلام نکرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5059958b-e19b-40ad-a72e-aff4b9f56387"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات