728 x 90

روزهای حساس نظام

روزهای حساس پیش روی شیخ دیپلمات، به‌ نقل از علی بیگدلی نوشت: «بر این اعتقاد هستم که ایران نباید اتحادیه اروپا را از دست بدهد، این نهاد همانند یک مأمن برای کشورمان است».

وی که تنها راه عبور از روزهای حساس را عقب‌نشینی و ندامت از اقدامات بی‌ملاحظه قبلی می‌داند می‌گوید: «در صورت برداشتن بی‌ملاحظه گام‌های بعدی، این امکان وجود دارد که مسأله ایران به شورای امنیت ارجاع شود».

آخوند روحانی ضمن اعتراف به بن‌بست به زبان معکوس، در آرزو و رویای گشایش مذاکره گفت: «در این مسیر ما باز هم مسیر را ادامه می‌دهیم راه را ادامه می‌دهیم راه بن‌بست نیست»!

و یک عضو بی‌مقدار مجلس در وحشت از مرگ برجام و ارجاع پرونده نظام به شورای امنیت گفت: «خروج یکجانبه ایران از برجام می‌تواند قطعنامه‌های شورای امنیت را دوباره به میان آورد و ایران را از حقوق قانونی خود محروم کند».(زیرنویس: شهاب‌الدین بی‌مقدار، عضو مجلس ارتجاع ۱۰مهر ۹۸)

ترس از شورای امنیت در سایر ارگانها و محافل سیاسی رژیم هم موج می‌زند.

رحمان قهرمان‌پور: «اگر اروپا از برجام خارج شود و موضوع هسته‌ای ایران به شورای امنیت برود و تحریم‌های بین‌المللی بازگردد هجمه‌ای بیش‌تر از گذشته علیه ایران شکل خواهد گرفت».

در این میان عباس عراقچی که نظام را در آینهٔ برجام می‌بیند، آن را به جسم بی‌جانی در آی.سی.یو تشبیه می‌کند که نفسهای آخر را می‌کشد: «متأسفانه باید بگویم که برجام در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد و در آی.سی.یو به‌سر می‌برد. باید سخت تلاش کنیم تا آن را نجات دهیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad1dfa1a-5f2e-4aa5-860d-0150a7e6fad3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات