728 x 90

روزنامهٔ سوئیسی نویه زوریخر سایتونگ: قتل کاظم رجوی مبارز اپوزیسیون ایران از جنبهٔ نسل‌کشی مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد

روزنامهٔ سوئیسی نویه زوریخر سایتونگ
روزنامهٔ سوئیسی نویه زوریخر سایتونگ

روزنامهٔ سوئیسی نویه زوریخر سایتونگ ۲۸سپتامبر ۲۰۲۱ نوشت:

در پرونده (ترور کاظم) رجوی، دادستانی فدرال باید در مورد گروه قاتلان (رژیم) ایران تحقیق کند.

طبق یافته‌های دادگستری وو در سوئیس، عاملان یک گروه ۱۳نفره بودند که به‌دستور وزیر اطلاعات (رژیم) ایران علی فلاحیان، مأمور حذف وکیل و استاد دانشگاه ۵۶ساله شدند.

برادر قربانی، صالح رجوی که به‌عنوان شاکی خصوصی پذیرفته شده بود، درخواست کرد که روند رسیدگی، به‌نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت - هر دو جنایتی که مشمول هیچ‌گونه محدودیت قانونی نیستند - گسترش یابد.

روز جمعه گذشته، هیأت تجدید نظر دادگاه جنایی فدرال، برادر قربانی را در کل پرونده محق اعلام کرد و دادستانی فدرال را ملزم ساخت که روند رسیدگی را مجدداً آغاز کند.

کاظم رجوی پیش از ظهر (۲۴آوریل ۱۹۹۰) در حال رفتن به خانه‌اش بود که عاملان خودرو او را با دو خودرو متوقف و با یک مسلسل ۹میلی‌متری به‌وی تیراندازی کردند. قربانی در محل جنایت جان بخت. مجرمان در همان روز سوئیس را ترک کردند... .

پیگیری قاضی بازرسی از وو نشانه‌های بیشتری از تروریسم حکومتی (رژیم) ایران را کشف کرد (و) سوئیس از لحاظ سیاسی با یک معضل مواجه شد. قتل رجوی با گروگانگیری دو نمایندهٔ سوئیسی از کمیتهٴ بین‌المللی صلیب‌سرخ هم‌زمان بود.

(رژیم) ایران یکی از حکومتهایی بود که تلاش کرد این دو سوئیسی را آزاد کند. در یک گزارش محرمانه از به‌اصطلاح کنفرانس وضعیتی دولت فدرال در ۱مه ۱۹۹۰، در مورد ترور (کاظم) رجوی، آمده است: «انگیزهٔ جنایت به‌وضوح ماهیت سیاسی دارد. محکومیت رسمی (رژیم) ایران از سوی سوئیس در حال حاضر بعید به‌نظر می‌رسد تا آزادی دو گروگان سوئیسی را به‌خطر نیندازد». این دو گروگان سوئیسی در اوت۱۹۹۰ آزاد شدند و به‌همین دلیل رنه فلبر، وزیر امور خارجهٔ وقت از حکومت ایران تشکر کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec126d16-16b5-4ab8-8ce6-cd8972fee0e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات