728 x 90

روزنامه حکومتی مستقل: فعال شدن ماشه در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات و انزوای منطقه‌ای

برنامه اتمی رژیم ایران
برنامه اتمی رژیم ایران

روزنامه حکومتی مستقل به‌تاریخ ۱۷آبان در مطلبی با عنوان «گذر زمان در مذاکرات به نفع ایران نیست» با اشاره به فعال شدن ماشه در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات و هم‌چنین انزوای منطقه‌یی رژیم به‌خصوص با کشورهای همسایه نوشت: اگر مذاکرات به جایی نرسد و با آژانس مشکل پیدا کنیم، پرونده به شورای امنیت می‌رود و مجدداً فعال می‌شود. اگر در گذشته پروسه ماشه در زمان ترامپ نمی‌توانست عملی شود در حال حاضر یکی از کشورهای اروپایی می‌تواند این پروسه را عملی کند.

کارشناس حکومتی مهدی نوربخش نوشت: لغو همه تحریم‌ها نمی‌تواند صورت بگیرد چون ایران به سه شکل تحریم است. تحریم‌ها بیش از ۱۵۰۰مورد است که بخشی از آن به برجام برمی‌گردد و بخش دیگر مربوط به مسائل منطقه‌ایست. لغو تحریم‌ها بدون مذاکره امکانپذیر نیست.

در ادامه مطلب آمده است: تا زمانیکه نتوانیم مشکلات خود را با آمریکا حل کنیم نمی‌توانیم مشکلاتمان را با کشورهای عربی منطقه هم حل کنیم. در حال حاضر وضعیت خوبی نداریم. در شمال کشور با آذربایجان و ترکیه دچار عدم تفاهم هستیم. در شرق هم افغانستان وضع مشخصی ندارد. در جنوب کشور ما کشورهای عربی را با مشکلات پیشین سیاسی داریم، در غرب کشور تغییرات سیاسی درون عراق را داریم و وضع قابل تعریفی در سوریه نداریم، چون روس‌ها و ترک‌ها آنجا را تحت کنترل دارند. اصولاً در این رابطه اگر همه تحریم‌ها بخواهد لغو شود به نفع ایران است که وارد مذاکره شود.

ایده‌ٔ "با دست پر بر سر میز مذاکره حاضر شدن" موجب شده حواشی بر متن غلبه کند و توضیح و توجیه آن در داخل کشور سخت‌تر از مذاکرات خارجی شود. اتفاقاتی هم‌چون جدال نفتکش ویتنامی یا اعلام حجم اورانیوم غنی شده، یا بیماری نابهنگام وزیر امور خارجه و تعویق دیدار وزیر با گروسی همگی نشان از صدای بلند مخالفان مذاکرات دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b7fc82f-e7ad-4794-a78f-19734e132dcf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات