728 x 90

روزنامه حکومتی: در شهرستانها به مبتلایان کووید ۱۹ آن‌قدر رسیدگی نمی‌کنند تا مستقیم به قبرستان بروند

کرونا در ایران
کرونا در ایران

روزنامه حکومتی جهان صنعت در مطلبی به قلم مصطفی اقلیما رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی در روز سه‌شنبه ۲۳اردیبهشت نوشت: «اگر از همان روز اول دلایل سیاسی را مدنظر قرار نمی‌دادند و قم را قرنطینه می‌کردند حال این همه انسان بی‌گناه جان‌شان را از دست نمی‌دادند».

در این مطلب در مورد پنهانکاری و آمارهای غیرواقعی رژیم که جهانیان را به تعجب واداشته آمده است: «آمارهای رسمی که اعلام می‌شود به قدری غیرواقعی است که جهانیان از این همه پنهان‌کاری مسئولان در عجب هستند. آمریکا اخیراً اعلام کرده با تمام امکاناتی که دارد فقط توانسته از پنج میلیون نفر آزمایش کرونا بگیرد آن وقت ما تنها از افرادی آزمایش می‌گیریم که به بیمارستانها مراجعه می‌کنند یا وضعیت‌شان وخیم است. کسانی که این بیماری را به‌طور خفیف گرفتند اصلاً تست ندادند و جزو آمارها هم نیستند. این افراد ۶۰درصد جمعیت ناقلان را تشکیل می‌دهند. روز‌به‌روز هم تعداد فوتی‌ها را کمتر اعلام می‌کنند تا برای مردم این شرایط عادی شود. در شهرستانها به‌تازگی دیگر مبتلایان به کووید ۱۹ را به بیمارستان نمی‌برند بلکه آن‌قدر به آنها رسیدگی نمی‌کنند تا مستقیم به قبرستان بروند.
در حال حاضر دولت ما رویه‌ای در پیش گرفته مبنی بر این‌که تمام مردم به این ویروس مبتلا شوند تا افراد قوی به روال عادی زندگی بازگردند ولی ضعیف‌ترها قربانی این سیاست می‌شوند».

روزنامه جهان صنعت پیرامون بی‌عملی و کتمان حقایق توسط دولت آخوند روحانی نوشته است: «چه بسا طی تحقیقاتی که اخیراً انجام دادیم ۷۰درصد از مردم هیچ اعتمادی به اخبار و گفته‌های مسئولان در این باره ندارند. نداشتن یک مسئول کارآمد این بحران را به پاندمی تبدیل کرد.
اگر از همان روز اول دلایل سیاسی را مدنظر قرار نمی‌دادند و قم را قرنطینه می‌کردند حال این همه انسان بی‌گناه جان‌شان را از دست نمی‌دادند. دولت جرأت قرنطینه کردن یک شهر را نداشت و پیآمد آن هم دامان همه را گرفت. حال این‌که می‌گویند در بعضی شهرها وضعیت سفید گزارش‌شده بسیار نابخردانه است چرا که با بازگشایی مجدد اماکن اداری، تجاری، زیارتی و گردشگری دوباره کرونا اوج خواهد گرفت. مسئولان در این مدت برای مهار کروناویروس هیچ اقدامی نکردند.
در اوایل ظهور ویروس شهرهای جنوبی کشور عاری از این بیماری بود اما امروزه با باز شدن مسیرهای استانی، خوزستان با وجود گرمای هوا در معرض انفجار بیماری قرار گرفته است. دولت فقط شعارهای تو خالی می‌دهد».

در بخش دیگری از این مطلب به فقر گسترده در ایران اشاره دارد و اضافه می‌کند: «اگر مسئولان از عوام‌فریبی دست بردارند چه‌بسا مردم آگاهانه‌تر خودمراقبتی می‌کنند نه این‌که بعد از گذشت این همه مدت قم، تهران و خوزستان در معرض انفجار قرار گیرند. سال‌هاست دمل چرکینی بین دولت و ملت به‌وجود آمده. حال چه زمانی سر باز کند خدا داند. مردم از ابتلا به بیماری به‌وضوح می‌ترسند اما به‌دلیل لقمه نانی مجبورند از صبح تا شب در مراکز پرتردد رفت‌و‌آمد کنند. آنها چاره‌ای ندارند. اخیراً هم اعلام کردند خط فقر زیر ۹میلیون تومان است. ۷۰درصد مردم ایران در فقر مطلق زندگی می‌کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/710e5621-d760-48f0-acd1-7525e644dc15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات