728 x 90

روزنامه حکومتی آرمان: استیضاح وزیر یا استیضاح دولت رئیسی؟

رئیسی جلاد ۶۷ در مجلس ارتجاع
رئیسی جلاد ۶۷ در مجلس ارتجاع

روزنامه حکومتی آرمان

استیضاح وزیر یا استیضاح دولت رئیسی؟

روزنامه حکومتی آرمان ۱۲اردیبهشت ۱۴۰۲: مجلس و دولت و قوه قضاییه هماهنگند و به نظر نمی‌رسد اختلاف داشته باشند، ولی آن‌قدر آش شور شده بود که مجلس به وزیر صمت رأی اعتماد نداد. آیا با رفتن یک یا دو وزیر یا بیشتر، مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود؟ الآن تورم به‌صورت سرسام‌آور در حال افزایش است، تولید کاهش پیدا کرده، درآمد واقعی مردم کاهش پیدا می‌کند، صنایع خودروسازی برای خودش یک غول و دستگاهی است که گویی به حرف هیچ‌کس نیست و رانت تا بخواهید وجود دارد. وضعیت مسکن بسیار نامناسب است و مردم از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک و از شهرهای کوچک به روستاها و حاشیه شهرها مهاجرت کرده‌اند به‌خاطر این‌که امکان اجاره منزل در شهرهای بزرگ را ندارند. اقلام غذایی به‌صورت سرسام‌آور بالا رفته، کارگران و حقوق بگیران ثابت مثل کارمندان وضعیت نامناسبی دارند. شاخصهای اقتصادی نامطلوب است و ارزش پول ملی روز‌به‌روز پایین می‌آید.

 

 

روزنامه حکومتی اعتماد:

برکناری، استعفا یا استیضاح مدیران دولت

در صحنه عمل هیچ تحول مثبتی به‌دنبال ندارد

مشکلات در نظام تصمیم‌سازی ریشه‌ای‌تر از آن است

که با تغییر مدیران بهبود یابد

 

روزنامه حکومتی اعتماد ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲نوشت: پس از رأی مثبت اکثریت مجلس به استیضاح وزیر صمت و نهایتاً پیاده شدن سید رضا فاطمی‌امین از قطار کابینه، این پرسش در میان افکار عمومی و تحلیلگران شکل گرفته که تا چه اندازه تغییرات ناشی از برکناری، استعفا یا استیضاح مدیران دولت سیزدهم، توانسته تغییر و تحول مثبتی در نظام تصمیم‌سازیهای اجرایی کشور به نفع مردم ایجاد کند؟ تجربیات اخیر نشان می‌دهد که در صحنه عمل تحول مثبتی شکل نگرفته است. مثلا پس از برکنار علی صالح‌آبادی در بانک مرکزی و جایگزینی فرزین به جای او نه تنها اتفاق بهتری در ساختار پولی، مالی و ارزی کشور رخ نداده، بلکه شرایط کشور در این حوزه‌ها بدتر هم شد. در شرایطی که فرزین دلار را با نرخ ۳۵هزار تومان تحویل گرفته بود، نرخ دلار حتی قلمروی بالای ۶۰هزار تومانی را تجربه کرد. این روند در وزارت کار با جایگزینی حجت عبدالملکی با سید صولت مرتضوی هم تکرار شد و نشانه‌ای از بهبود در بازار کار و اشتغالزایی و... مشاهده نشد. به نظر می‌رسد مشکلاتی که در نظام تصمیم‌سازیهای کشور وجود دارد، ریشه‌ای‌تر از آن است که آیند این مدیر و روند مدیر دیگر آن را بهبود بخشد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a920ac4-b72d-441a-be9a-471e43478627"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات