728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,

تحریم نهادهای سرکوب رژیم آخوندی و دیکتاتور هم‌پیمان آن در سوریه توسط آمریکا

-

باراک اوباما
باراک اوباما
فرمان رئیس‌جمهور آمریکا:
تحریم نهادهای سرکوب رژیم آخوندی و دیکتاتور هم‌پیمان آن در سوریه و شرکتهایی که در سرکوب و سانسور به این رژیم کمک می‌رسانند

باراک اوباما:
این گامی دیگر به سوی پایان رژیم اسد است
ایالات متحده به هرکاری دست خواهد زد تا از دست‌یابی رژیم ایران به سلاح اتمی شود جلوگیری کند

تحریمهای وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی حکومت آخوندی و دست‌اندرکاران سانسور در ایران


باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با صدور یک فرمان اجرایی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران رژیم آخوندی را به‌خاطر سرکوب و سانسور، تحریم کرد و شرکتهایی که فناوری مخابراتی و اینترنتی را برای سرکوب و سانسور مخالفان در اختیار رژیمهای ایران و سوریه قرار می‌دهند، مورد تحریمهای این کشور قرار داد.

دستور اجرایی کاخ سفید:
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: به‌خاطر ارتکاب نقض جدی حقوق‌بشر علیه مردم ایران و سوریه توسط رژیمهای آنها که از طریق تسهیلات کامپیوتری، به تعقیب و مراقبت و سانسور می‌پردازند، من تصمیم گرفته‌ام نهادها و افرادی از این حکومتها را مشمول تحریمهای آمریکا قرار دهم. این دستور دارائیها و منافع آنها را مسدود می‌کند و ورود آنها را به ایالات متحده ممنوع می‌سازد. اضافه براین، افرادی که توسط وزیر خزانه‌داری در مشورت با او یا به توصیه وزیر خارجه مشمول این تحریمها می‌شوند نیز اضافه می‌شوند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین طی سخنانی که در موزه یادبود قربانیان هولوکاست ایراد می‌کرد، درباره صدور این فرمان گفت: امروز ما گام دیگری برمی‌داریم. من یک دستور اجرایی را امضا کردم که تحریمهای جدیدی علیه رژیمهای ایران و سوریه و کسانی‌که به آنها کمک می‌رسانند، اعمال می‌کند. کمکها به این رژیمها در زمینه استفاده از فن‌آوری برای تعقیب و مراقبت و هدف قرار دادن شهروندان و بکارگیری خشونت علیه آنان است. این فناوریها باید در خدمت شهروندان قرار گیرند و نه در خدمت این حکومتها، و نه برای سرکوب مردم، و این گام دیگری به سوی روزی است که ما می‌دانیم فرا خواهد رسید، پایان رژیم اسد که وحشیانه مردم سوریه را سرکوب می‌کند.

باراک اوباما در واکنش به سخنان الی ویزل، برنده جایزه صلح نوبل، که گفت چرا بشار اسد و رژیم ایران و احمدی‌نژاد هنوز بر سرقدرت هستند؟ گفت: زمانیکه با رژیمی روبه‌رو می‌شویم که امنیت جهانی را تهدید می‌کند و هولوکاست را انکار می‌کند، ایالات متحده به هرکاری که در قدرت آن باشد، دست خواهد زد تا از دست‌یابی رژیم ایران به تسلیحات اتمی جلوگیری کند.

به‌دنبال صدور فرمان اجرایی باراک اوباما، وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌یی اعلام کرد:
ایالات متحده، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و شرکت داتک تلکام، شرکت خدمات دهنده‌اینترنتی، را به‌دلیل نقش آنها در سرکوب و سانسور مخالفان مورد تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با اشاره به نقش وزارت اطلاعات رژیم آخوندی در شناسایی مخالفان، گفت، این نهاد امنیتی از طریق نفوذ و دست‌یابی به کدهای ورودی ایمیلهای مخالفان، آنها را مورد ردیابی و تحت مراقبت قرارداده است. وزارت اطلاعات مسئول آزاد و شکنجه مخالفان و گرفتن اقرار به‌زور از آنها است.
بیانیه خزانه‌داری خاطرنشان می‌کند مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته وابسته به سپاه پاسداران نقش مؤثر و فعالی در شناسایی و بازداشت مخالفان در عرصه اینترنت داشته است. رژیم ایران تاکنون شماری زیادی از مخالفان را از طریق استفاده از فن‌آوری پیشرفته تعقیب و مراقبت شناسایی و بازداشت کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود تصریح می‌کند شرکت داتک تلکام، اطلاعات کسانی که تلاش کرده‌اند تا موانع ایجاد شده از سوی رژیم ایران را در اینترنت دور بزنند، در اختیار این حکومت قرار داده است.
شرکت داتک تلکام به‌طور متناوب در آزمایش تجهیزات تعقیب و مراقبت و سانسور با رژیم ایران همکاری کرده است.
بیانیه وزارت خزانه‌داری همچنین سازمان اطلاعات رژیم سوریه و رئیس آن علی مملوک، و شرکت حکومتی سوریه تل، سرویس دهنده عمده تلفن همراه سوریه، را مورد تحریمهای آمریکا قرار داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/514e1b82-53c9-4e3f-888e-16a1bdd175b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات