728 x 90

روزنامه العرب لندن: کشورهای اروپایی در حال بررسی به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند

حمایت از مردم فلسطین
حمایت از مردم فلسطین

روزنامه العرب چاپ لندن در گزارشی که به‌تاریخ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت منتشر کرد با بررسی تحولات پیرامون شناسایی دولت فلسطین توسط کشورهای اروپایی نوشت: «ایرلند، اسپانیا، اسلوونی، مالت و نروژ در این ماه به فهرست کشورهای اروپایی خواهند پیوست که کشور فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسند».
این گزارش با اشاره به خبر اعلام شده توسط شبکه رادیویی و تلویزیونی ایرلند در روز چهارشنبه تماسها بین ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت در خصوص به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین تشدید شده است.
سخنگوی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه و دفاع ایرلند، مایکل مارتین تأیید کرد که این مذاکرات واقعاً ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله ایرلند و اسپانیا در ۲۱ ماه مه به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام خواهند کرد.

گزارش العرب در ادامه با اشاره به سخنان جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا در ۲۹ آوریل و به‌نقل از وی می‌نویسد: «به‌رغم اصرار اسراییل بر رد، ما معتقدیم که راه‌حل دو کشوری، تحت فشار جامعه بین‌المللی، به صلح دست خواهد یافت. انتظار دارم برخی از کشورهای اتحادیه اروپا تا پایان ماه مه فلسطین را رسماً به‌رسمیت بشناسند.
العرب در ادامه می‌افزاید که کشور فلسطین در حال حاضر توسط ۸عضو اتحادیه اروپا، یعنی بلغارستان، لهستان، چک، رومانی، اسلواکی، مجارستان، دولت یونانی قبرس و سوئد به‌رسمیت شناخته شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3bcfb007-92e2-4b94-8422-17d6d9c4ab35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات