728 x 90

روزنامه الحیات: جهان برای متوقف کردن ماجراجوییهای رژیم آماده می‌شود

کنفرانس ورشو
کنفرانس ورشو

روزنامه الحیات در گزارشی درباره پیامدهای اجلاس جهانی ورشو نوشت: جهان برای متوقف کردن ماجراجوئیهای رژیم ایران آماده می‌شود:

 

روزنامه الحیات نوشت: نیروهای بین‌المللی برای تشکیل یک جبهه به‌منظور مقابله جهانی با تشدید رفتار خصمانه رژیم ایران در مناطق بسیار حساس و ایجاد یک فضای بین‌المللی برای رویارویی با آن آماده می‌شوند. این اقدام از طریق کنفرانس ورشو برای آینده صلح و امنیت در خاورمیانه در پایتخت لهستان محقق شده است.

پس از اقدامات رژیم ایران در خاک سوریه و تراژدیهای وحشتناکی که سیاست این رژیم در منطقه و جهان ایجاد کرده، اکنون جهان شاهد ایجاد مکانیزمی برای پایان دادن به دخالت‌های رژیم ایران در منطقه است.

رژیم ایران با یکی از بدترین مراحل خود از زمانی که خمینی بر مسند حکومت تکیه زد دست و پنجه نرم می‌کند. این رژیم داراییهای کشور را در پروژه‌های صدور (ارتجاع) در مسیری خلاف نیازهای مردم و تأمین ما یحتاج آنها به خدمت گرفته و چه بسا که جهان آن را با حقیقتی تلخ روبه‌رو کند و بی‌تردید این وضعیت همه مزدوران و نمایندگانش در مناطق مختلف جهان را شامل می‌شود.

 

کنفرانس ورشو، نتایج و پیامدها

اجلاس ورشو انعکاس‌های بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی و بین‌المللی داشت.

از رسانه‌های آمریکایی تا اروپایی و اروپای شرقی سابق از لهستان تا آلبانی و کشورهای حوزه بالکان و سایر کشورهایی که در این اجلاس شرکت داشتند و رسانه‌های کشورهای عربی به شکل وسیعی به این اجلاس و حضور مجاهدین انعکاس دادند.

 

مضمون بازتاب کنفرانس در رسانهای جهان 

این انعکاسها روی ۲نکته دست گذاشته بودند:

ضرورت سرنگونی رژیم به‌خصوص با نقل صحبتهای رودی جولیانی در تظاهرات هواداران مقاومت و مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های مختلف داشت. رودی جولیانی از جمله گفته بود: «برای استقرار صلح و ثبات در خاورمیانه تنها راه، تغییر رژیم در ایران است» یا «کنفرانس ورشو برای مقابله با این اقدامات رژیم تشکیل شده است».

تأکید بر نقش جایگزینی مقاومت ایران بعد از سرنگونی رژیم که در انعکاس رسانه‌ها بسیار چشمگیر بود. در این مورد نیز عباراتی از جولیانی تیتر اول بسیاری از خبرهای این رسانه شده که با حمایت از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی برای ایران فردا، بر حاضر و آماده بودن آلترناتیو تأکید کرده بود.

 

مهر پایانی بر سیاست مماشات

طبعا در کنار این دو موضوع مهم یعنی ضرورت سرنگونی رژیم و تأکید بر نقش آلترناتیو مجاهدین، موضوع مورد توجه رسانه‌ها زدن مهر پایان به مماشات و مذاکره با رژیم بود. از جمله سناتور توریسلی گفت: «شهدای مقاومت ایران که در گورهای خود آرمیده‌اند گواه این حقیقتند که هیچ مذاکره‌ای با این رژیم موضوعیت ندارد». و این نکات است که بیش از همه به رژیم خورده و باعث واکنش نشان‌دادن رژیم شده‌اند.

 

نقطه تمرکز رسانه‌ها

در کنفرانس توجه به سخنان بسیار قاطع و روشن مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت که گفت: «بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در خاورمیانه رژیم ایران است. رژیم ایران اولین حکومت حامی تروریسم در جهان است». پنس همچنین به سابقهٔ اقدامات تروریستی رژیم در اروپا اشاره کرد و به اروپا برای دوری از رژیم فراخوان داد و به قیام ۸۸ و تداوم قیامهای مردم ایران اشاره کرده و تأکید کرد با مردم آزادیخواه جهان محکم و قدرتمند در برابر رژیم ایستاده‌ایم.

رسانه‌های جهان به‌ویژه‌ این جمله مایکل پمپئو وزیر خارجه آمریکا را مورد تأکید قرار داده بودند که گفته بود «در این اجلاس هیچ کشوری در حمایت از (رژیم) ایران حرفی نزد». این جمله تیتر اول بسیاری از رسانه‌ها شده بود.

انعکاس روزنامه‌های تایمز مالی با عکس بزرگ از خانم رجوی در صفحه اول و انعکاس‌های نیویورک تایمز، واشنگتن تایمز، نیوزویک و به‌خصوص رسانه‌های لهستان، آلبانی و عربی نیز گسترده بود و نشان از اهمیت موضوع و اهمیت نقش و جایگاه مقاومت ایران داشت.

 

موضوع کنفرانس امنیت منطقه یا معضل رژیم؟

سخنان روشن و قوی معاون رئیس جمهور آمریکا در این اجلاس گویای هدف مشترکی بود که این کشورها را در لهستان گردهم آورده بود. رژیم در دستگاه تبلیغاتی خود مدعی شده است از آنجایی که دستور جلسه تعدیل شده بود دیگر رژیم سوژه این اجلاس نبود. این ادعا اگر ‌چه بیشتر برای مصرف داخلی بود اما به سرعت پاسخ خود را در جنگ باندهای رژیم از رسانه‌های رقیب دریافت کرد و روزنامهٔ حکومتی ایران ۲۵بهمن نوشت: «کمتر کسی تردید دارد که طرح مسائلی چون حمایت از تروریسم، تولید موشک و خطر حمایت از گروه‌هایی در خاورمیانه که در بیانیه مشترک دو کشور مطرح شد، از جمله موضوعاتی است که دولتمردان آمریکایی همواره به بهانه آنها ایران را تهدید و در معرض تحریم قرار داده‌اند». در واقع رژیم خود به‌روشنی می‌دانست که آبی از تغییر تیتر کنفرانس برایش گرم نخواهد شد و النهایه همه درباره خطر رژیم صحبت خواهند کرد کما این‌که در عمل هم همین‌طور شد!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b05a57d8-5f39-42a0-a9a7-834b4eaa4d1a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات