728 x 90

روزنامه آلمانی بیلد از یک فقره دیگر از عملیات نفوذ رژیم تحت عنوان کارشناس در اروپا پرده برداشت

تصویری از روزنامهٔ بیلد آلمان ۵مهر۱۴۰۲ - افشای شبکهٔ نفوذی‌های رژیم در آمریکا و اروپا
تصویری از روزنامهٔ بیلد آلمان ۵مهر۱۴۰۲ - افشای شبکهٔ نفوذی‌های رژیم در آمریکا و اروپا

به‌دنبال افشای عملیات نفوذ رژیم آخوندی و شماری از مأموران نفوذی آنها که نشان می‌داد چگونه رژیم آخوندی از طریق مأموران خود با عناوین ساختگی محقق و کارشناس و دانشگاهی و مشاور در ارگانهای مختلف آمریکایی نفوذ کرده، روزنامه آلمانی بیلد نیز از یک فقره دیگر از عملیات نفوذ رژیم تحت عنوان کارشناس در اروپا پرده برداشت.

روزنامهٔ بیلد آلمان ۵مهر۱۴۰۲ در گزارشی دربارهٔ افشای شبکهٔ نفوذی‌های رژیم در آمریکا و اروپا، می‌نویسد: در این ماجرا کارشناسان ظاهراً مستقل ایران در حال گسترش فعالیت‌هایشان تا سنای آمریکا هستند و یکی از آنها عدنان طباطبایی آلمانی-ایرانی است!

طباطبایی سال‌هاست که به‌عنوان یک به‌اصطلاح کارشناس در رسانه‌های آلمانی حضور داشته و خود را «مشاور» وزارت‌خارجه توصیف می‌کند، هر چند که مدت‌هاست به‌دلیل ارتباط آشکارش با رژیم آخوندها مورد انتقاد قرار گرفته است.

اکنون یک شبههٔ جدی آشکار شده است: گفته می‌شود او حتی فعالانه برای آخوندها تبلیغ کرده است. کاری که او می‌خواست انجام دهد: روابط عمومی برای برنامهٔ اتمی (رژیم) ایران!

گزارش رسانه‌ها از ایمیل‌های فاش‌شده که نام (عدنان) طباطبایی نیز در آنها دیده می‌شود (نشان می‌دهد که) او خدمات خود را به‌عنوان یک نویسندهٔ ناشناس به‌وزارت‌خارجهٔ (رژیم) ایران ارائه می‌کند.

بیلد در بخش دیگری از این گزارش، اضافه می‌کند: پروژه «ابتکار مشترک رژیم ایران و کارشناسان به‌ظاهر مستقل در غرب توسط مصطفی زهرانی، یکی از مسئولان ارشد وزارت‌خارجهٔ (رژیم) ایران و یکی از اعضای سپاه پاسداران هدایت می‌شد. نام این ابتکار: «ابتکار کارشناسان ایران» است.

ایمیل‌های فاش‌شده اکنون نشان می‌دهد که چگونه رژیم ایران به‌طور خاص از ابتکارعمل برای تأثیرگذاری بر سیاست خارجی کشورهای غربی استفاده کرده است. این استراتژی به‌ویژه در ایالات‌متحده موفقیت‌آمیز بود و برخی از کارشناسان حتی مواضع دولتی به‌دست آوردند.

به‌عنوان مثال، آرین طباطبایی که بارها به‌طور علنی از رژیم حمایت کرده و در حال حاضر در پست مدیریتی در وزارت دفاع آمریکا کار می‌کند. از این‌رو سناتورهای آمریکایی خواستار تحقیقات در مورد این پرونده هستند.

یکی دیگر از اعضای طرح کارشناسان (رژیم) ایران، علی واعظ بود که او نیز بارها از رژیم ایران دفاع کرد. واعظ مشاور بانفوذ رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات اتمی بود. مجوز امنیتی مالی اکنون لغو شده است و اف.بی.آی در حال تحقیق در مورد او است».

بیلد در ادامهٔ این گزارش، اضافه می‌کند: «عدنان طباطبایی، کارشناس ظاهراً مستقل، که بنا به اطلاعات خودش مشاور وزارت‌خارجه آلمان نیز بوده است، به وزیر خارجه رژیم ایران از وفاداری خود اطمینان داده (و نوشته است): «ایران کشور ماست، بنابراین ما نیز نیاز و مسئولیت داریم. سهم ما وقتی می‌گویم «ما»، منظورم دقیقاً همان گروهی است که شما (با آن) ملاقات کردید».

«گروه» به‌آن دسته از کارشناسان «طرح کارشناسان (رژیم) ایران» اطلاق می‌شود که قرار است منافع رژیم ایران را در غرب به‌اجرا بگذارند... عدنان طباطبایی با این ایمیل به‌طور فعال خدمات روابط عمومی خود را به وزیر خارجه (رژیم) ایران برای تبلیغ برنامه اتمی آخوندها ارائه کرد. پروژه‌هایی که با بودجه زیادی از دولت حمایت می شوند.

(او می‌نویسد:) «پیشنهاد ما می‌تواند این باشد که ما به‌عنوان یک گروه مقاله‌یی (۲۰۰۰ کلمه‌یی) در مورد مذاکرات در حال انجام آماده کنیم». یک پاراگراف باید به‌جنبه‌های فنی و دیگری به‌پیامدهای سیاسی مذاکرات اتمی اختصاص یابد.

طباطبایی در مورد شبکه مأموران رژیم می‌گوید: «در میان ما برای هر حوزه‌یی متخصصانی وجود دارند».

در واقع طباطبایی در سال‌های اخیر بارها و بارها برای دفاع و سفیدسازی رژیم در رسانه‌ها حضور داشته است. پروژه اندیشکده وی به‌نام «کارپو» در بن به‌تازگی توسط وزارت‌خارجه با ۹۰۰هزار یورو تأمین مالی شد.

(بیلد: ۵مهر ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21321b02-8331-4286-8be1-aa6254578bd3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات