728 x 90

روزانه ۱۰۰هزار مبتلای جدید کرونا در جهان

کرونا در جهان
کرونا در جهان

تدروس آدانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، روز دوشنبه ۲۶خردادماه خبر از ابتلاء روزانه بیش از ۱۰۰هزار نفر به ویروس کرونا در جهان داد.
وی هم‌چنین هشدار داد، کشورهایی که توانسته‌اند شیوع ویروس کرونا را مهار کنند، باید نسبت به شیوع مجدد این ویروس هوشیار باشند.
آدانوم به موضوع مشاهده دست‌کم ۱۰۰ مورد جدید بیماری کووید-۱۹ در پکن اشاره کرده و گفته است که پایتخت چین برای ۵۰ روز شاهد ثبت موارد جدید نبود.
وی هم‌چنین می‌گوید، دو ماه طول کشید تا شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا روزانه به ۱۰۰ هزار مورد برسد و اکنون این تعداد مبتلای به روندی روزانه و عادی بدل شده است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت که تقریباً ۷۵ درصد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در ۱۰کشور در جنوب آسیا و قاره آمریکا هستند.
گفتنی است که در این روز شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در جهان از هشت میلیون نفر گذشت.
به گزارش رویترز، آمریکا با حدود ۲میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا هم‌چنان بیشتر تعداد مبتلای قطعی به این ویروس را در جهان دارد.
شیوع ویروس کرونا در آمریکای لاتین نیز به‌شدت افزایش یافته است و هم‌اکنون ۲۱ درصد مبتلایان به این ویروس در جهان از این منطقه هستند.

به گزارش این خبرگزاری برزیل هم‌اکنون پس از آمریکا بیشترین تعداد قربانیان به ویروس کرونا را دارد.
لازم به یادآوری است که شمار مبتلایان در اروپا ۲.۲ میلیون نفر، آمریکای شمالی تقریباً ۲.۵ میلیون نفر، آمریکای جنوبی ۱.۴ میلیون، آسیا ۱.۶ میلیون و آفریقا حدود ۲۵۰ هزار نفر بوده است.
لازم به ذکر است که در مورد آمار رسمی و موارد تاییدشده در برخی کشورها، چه به‌دلیل میزان و نحوه تست‌گیری، یا کیفیت آزمایش‌ها، شفافیت در اطلاع‌رسانی و مسائل دیگر، قطعیتی وجود ندارد.
از سوی دیگر شمار مبتلایان و مرگ‌ومیر در اتحادیه اروپا به‌صورت چشمگیری کاهش یافته است و کشورهای عضو برای بازگشایی مرزها آماده می‌شوند، اما وضعیت شیوع کرونا در آمریکای جنوبی و خاورمیانه به‌شدت افزایش یافته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea09e8f2-67b5-44ad-a0e3-13dbdcc8227a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات