728 x 90

روزانه صدها هزار نفر به سویه جدید و خطرناک اومیکرون مبتلا می‌شوند

اومیکرون سویه جدید کرونا
اومیکرون سویه جدید کرونا

محققان آلمانی نسبت به موج جدید اومیکرون هشدار دادند و اعلام کردند آنها بر این عقیده‌اند که به کم‌خطر بودن اومیکرون نباید امیدوار بود.

سه محقق و ویروس‌شناس آلمانی پیش‌بینی کردند که سویه جدید کرونا اومیکرون در آلمان و جهان شیوع گسترده‌ای را به‌دنبال خواهد داشت. آنها هشدار دادند موج جدید اومیکرون در راه هست و آلمان برای مقابله با آن آمادگی لازم را ندارد.

کریستوف نویمان-هفلین ایمونولوژیست در مرکز پزشکی دانشگاه فرایبورگ اظهار داشت در اواسط ژانویه ۲۰۲۱ موج جدید اومیکرون بر آلمان غالب خواهد شد و جای سویه دلتا را خواهد گرفت.
وی گفت: شمار افراد مبتلا به این سویه کرونا افزایش پیدا خواهد کرد و صدها هزار نفر هر روز در معرض خطر ابتلا قرار می‌گیرند.
وی علت شیوع گسترده را شمار افراد مبتلا به به این سویه جدید کرونا در بریتانیا عنوان کرد جایی که تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون هر روز دو تا سه برابر می‌شود.

در همین رابطه متخصصان بریتانیایی در محاسبات خود ارزیابی کردند که روزانه ۴۰۰ تا ۷۰۰هزار نفر به اومیکرون مبتلا می‌شوند. در بازه زمانی دسامبر سال جاری تا ۲۰آوریل ۲۰۲۲ تا ۳۴میلیون نفر یعنی حدود نیمی از جمعیت بریتانیای به اومیکرون مبتلا خواهند شد. همه اینها با وجود رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک‌ها، تعطیلی مدارس و غیره اتفاق می‌افتد.
بروکمن هشدار داده است که اگر اوضاع در آلمان هم به همین منوال پیش نرود، یک معجزه خواهد بود. (دویچه وله ۲۵ آ‌ذر).

دولت فرانسه روز پنج‌شنبه ۲۵ آذر اعلام کرد که به منظور مقابله با شیوع سریع سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون، سفرهای «غیرضروری» از مبداء یا به مقصد بریتانیا را برای کلیه افراد حتی واکسن‌زده‌ها محدود خواهد کرد.

با گسترش موارد ابتلا به جدیدترین سویه جهش‌یافته ویروس کرونا در بریتانیا، دولت فرانسه در اطلاعیه‌ای گفته است از بامداد روز شنبه ۲۶ آذر (۸ دسامبر) مسافران بریتانیا باید دلیلی موجه برای ورود به این کشور داشته باشند.

مقررات وضع‌شده در مورد مسافران خروجی که قصد سفر به بریتانیا را دارند، نیز صادق است. بر اساس اطلاعیه دولت امانوئل مکرون، افراد نمی‌توانند تا اطلاع ثانوی به دلایل کاری یا گردشگری بین بریتانیا و فرانسه تردد کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6927ad22-993c-4c87-b1cc-6a6fe6509a2d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات