728 x 90

روحانی: کار دولت در زمینه سلامت از زمان هخامنشیان تا امروز بی‌سابقه بوده است!!

بحران کرونا در ایران
بحران کرونا در ایران

به گزارش تلگرام خبر فوری رژیم روز شنبه ۲۲خرداد آخوند روحانی با مرد رندی بی‌نظیر مدعی سطح بالای سلامت در رژیم شد و گفت: کار دولت در زمینه سلامت از زمان هخامنشیان تا امروز بی‌سابقه بوده است. طرح تحول سلامت دنیا را متعجب کرد. دهها رهبر دنیا گفتند چطور توانستید این کار را بکنید. کار دولت یازدهم و دوازدهم در سلامت در تاریخ ایران بی‌سابقه است. از دوران هخامنشی تاکنون چنین خدماتی به مردم ارائه نشده است.

این در حالی است که میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در شهرها بسیار بالاست و مرتب مقامات بهداشتی خود رژیم در این زمینه هشدار می‌دهند. لازم است به دو نمونه از این وضعیت طی روزهای اخیر به‌نقل از رسانه‌های حکومتی اشاره شود:

به گزارش رسانه‌های حکومتی کارشناسان می‌گویند: در شرایطی که هنوز خراسان رضوی از موج چهارم کرونا رهایی نیافته است، خطر موج پنجم شیوع این ویروس، این استان را تهدید می‌کند. سخنگوی وزارت بهداشت، گفت وضعیت بیماری هم‌چنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و در برخی شهرستانهای دارای وضعیت قرمز، سویه‌های کرونای هندی و آفریقای جنوبی در حال گسترش است. بنابراین احتمال بروز موج پنجم شیوع کرونا در ایران با ویروس جهش‌یافته هندی و آفریقایی وجود دارد و در این میان خراسان رضوی یکی از استانهای در معرض خطر به‌شمار می‌رود (سایت خبر فوری رژیم۲۰ خرداد).

روزنامه حکومتی آرمان؛ در مقاله‌یی به تاریخ سه‌شنبه ۱۸خرداد ضمن اذعان به شکست برنامه واکسیناسیون در نظام جنایتکار آخوندی؛ اعتراف کرد که «به‌رغم اعلام آمادگی شرکت‌های خارجی و داخلی برای واردات واکسن به کشور وزارت بهداشت و درمان هزینه‌های ورود واکسن به کشور را غیرواقعی خوانده و مجوز واردات واکسنهای برند و معتبر خارجی به کشور را صادر نمی‌کند».


روزنامه حکومتی آرمان در مقاله خود که به نام محمدرضا محبوب‌فر کارشناس حوزه سلامت منتشر کرده است می‌نویسد: «پیک پنجم کرونا جنوب و تا حدودی غرب کشور را فراگرفته و طی یکی دو هفته آینده تعداد شهرهای قرمز کشور افزایش خواهد یافت. در چنین شرایطی صحبت از وضعیت زرد و نارنجی و آبی در کشور شوخی با سلامت جامعه است. بحران تأمین دوز دوم واکسن کرونا در شهرهای ایران نیز امروز در کشور سر باز کرده است. . در روزهای گذشته بسیاری از کسانی که بنا به نوبت‌شان باید دز دوم واکسن را دریافت می‌کردند، به مراکز اعلام شده مراجعه کردند، اما شنیدند که واکسن موجود نیست. واکسیناسیون نوبت دوم در کشور تا اطلاع ثانوی به تأخیر افتاده، خبری که شکست برنامه واکسیناسیون کرونا در ایران را برملا می‌کند».

این روزنامه در ادامه با اعتراف به جنایت نظام آخوندی در ممنوعیت ورود واکسن می‌نویسد: «تعدادی از شرکت‌های معتبر اروپایی مستقر در کشورهایی مثل آلمان طی نامه‌نگاری با دولت و وزارت بهداشت و درمان آمادگی خود را برای واردات واکسنهای معتبر و برند دنیا به ایران اعلام داشته‌اند و بر واردات مرحله اول واکسن به کشور تا ۱۰میلیون دوز و به قیمت ۱۰ تا ۱۳دلار برای هر دوز واکسن در مدت زمان یک هفته تأکید داشته‌اند. به‌رغم اعلام آمادگی شرکت‌های خارجی و داخلی برای واردات واکسن به کشور وزارت بهداشت و درمان هزینه‌های ورود واکسن به کشور را غیرواقعی خوانده و مجوز واردات واکسنهای برند و معتبر خارجی به کشور را صادر نمی‌کند. آیا حفظ جان مردم کشورمان ارزش پرداخت هزینه ۱۳دلاری برای هر دوز واکسن وارداتی را ندارد؟»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4ab4aec-6af5-4b2a-a696-089ac1e537d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات