728 x 90

رنو فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف کرد

شرکت رنو
شرکت رنو

به گزارش رادیوی بین‌المللی فرانسه، دنبال فراخوان دولت و وزارت‌خارجه اوکراین برای تحریم بین‌المللی روسیه شرکت خودروسازی «رنو» شامگاه چهارشنبه سوم فروردین‌ماه، فعالیت‌های خود را در مسکو متوقف کرد هر چند که این تصمیم برای شرکت رنو می‌تواند میلیارد‌ها یورو هزینه داشته باشد.

شرکت خودروسازی «رنو» که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و اجرای تحریم‌های بین‌المللی علیه مسکو مورد انتقاد قرار گرفته بود روز سه‌شنبه در بیانیه‌یی از توقف فوری فعالیت‌های خود در روسیه خبر داد.

به‌دنبال انتشار این بیانیه، وزارت امور خارجه اوکراین و هم‌چنین ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور از فرانسه خواسته بود تا فعالیت‌های شرکت خودروسازی رنو و هم‌چنین فروشگاههای زنجیره «اوشان» (Auchan) و «لوروا مرلن» (Leroy Merlin) را در روسیه متوقف کند.

با وجود توقف فوری فعالیت‌های رنو، این شرکت در بیانیه اخیر گفته است که در خصوص سهام خود در شرکت خودروسازی «آوتوواز» (AvtoVAZ) سازنده خودروی «لادا» در روسیه تأمل خواهد کرد. شرکت رنو ۶۷درصد از سهام شرکت آوتوواز را در اختیار دارد.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در یک پیام توئیتری از توقف فعالیت‌های شرکت خودروسازی رنو در روسیه استقبال کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90cdc607-042f-4e11-85d7-84deb663d9ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات