728 x 90

رفتگری با مدرک دکترا در کرمانشاه

رفتگری با مدرک دکترا در کرمانشاه
رفتگری با مدرک دکترا در کرمانشاه

یکی از پرسنل شهردار کرمانشاه روز جمعه ۲۰مهرماه به روزنامه باختر گفت: من دارای مدرک دکترای تخصصی عمران هستم، ولی به‌عنوان رفتگر در این منطقه از شهرداری کرمانشاه فعالیت می کنم.

این منبع حکومتی نوشت:‌ وی که دارای ۳۵مقاله ISI و علمی پژوهشی معتبر نیز می‌باشد از عدم شایسته سالاری در سیستم مدیریتی کشور انتقاد کرد.

این فرد متأهل و دارای یک فرزند است و همچنین سرپرستی پدر و مادرش را نیز برعهده‌ دارد و حدود ۴سال است که به‌عنوان رفتگر، زیر نظر یکی از شرکتهای پیمانکاری حوزه خدمات شهرداری کرمانشاه، فعالیت می‌کند.

این دکتر که به‌دلیل فشار اقتصادی و دزدی کارگزاران رژیم به رفتگری روی آورده است اعلام کرد: حدود هفت ترم است که در دانشگاه‌های استان به‌صورت حق‌التدریس فعالیت می‌کنم و عایدی ناچیزی نیز از دانشگاه دارم.

 

بیشتر بخوانید

مرکز پژوهشهای مجلس رژیم ایران: بیکاری نگران‌کننده و بحران زاست

مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع طی گزارشی اعتراف کرد ارقام مربوط به بیکاری نگران‌کننده و بحران‌زاست.

در این گزارش آمده است:. مشاهده نرخهای بیکاری جوانان، زنان و افراد دارای تحصیلات دانشگاهی در استانهای مختلف و یادآوری اعتراضات زمستان سال ۱۳۹۶هشداری است که لزوم تغییر مسیر اقتصاد ایران را بیش‌ از‌ پیش نمایان می‌کند.

از جمله نرخ بیکاری زنان ۱۵تا ۲۹ساله تحصیل کرده در استانهای کردستان، کرمان، اردبیل و کرمانشاه بیش از ۸۴، ۷۹، ۷۸و ۷۶درصد بوده است.

 

هشدار نسبت به افزایش بیکاران تحصیل کرده

مهدیه حسینی‌نسب استاد روانشناسی دانشگاه آزاد رژیم در یاسوج نسبت به بیکاری بیکاران تحصیل کرده هشدار داد و گفت: میزان بیکاری افراد تحصیل‌کرده، حداقل دو برابر میزان بیکاری عمومی جامعه است. آماری که در پایان هر ترم تحصیلی بر ارقام آن افزوده می‌شود، رقم‌هایی که به دست‌اندر کاران هشدار می‌دهد. وی افزود: بیکاری تحصیل‌کرده‌ها تاثیرات منفی در میان دانشجویان به‌وجود می‌آورد. طبق گزارش جدید مرکز آمار، استانهای چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و خوزستان در تابستان ۹۶بالاترین نرخ بیکاری را داشته‌اند.

 

العربیه:‌ ۴۲درصد بیکاران در ایران فارغ‌التحصیلان دانشگاه هستند

یکی از معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رژیم اعتراف کرد ۴۲درصد بیکاران یا دارای مدرک لیسانس هستند و یا حتی بالاتر. العربیه روز جمعه گزارش داد:‌ رژیم ایران با بحرانی مواجه است که خود را در بیکاری ۴۲درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و مؤسسات نشان می‌دهد. سعید نمکی گفت:‌ما باید به فکر راه‌حل اساسی برای این معضل بوده و مهاجرت این نخبگان را رد کنیم

 

۵۰۰هزار نفر در پاییز بیکار شدند. نرخ بیکاری جوانان به ۲۸درصد رسید

جدیدترین گزارش مرکز آمار رژیم حکایت از افزایش نرخ بیکاری به‌میزان دو درصد در پاییز ۹۶نسبت به تابستان ۹۶دارد. بر اساس این گزارش نیروی کار در پاییز امسال از جمعیت ۲۶میلیون و ۴۷۲هزار و ۸۳۵نفری فعال کشور، بالغ بر ۲۳میلیون و ۳۳۱نفر شاغل و بیش از ۳میلیون و ۱۴۱هزار و ۶۰۰نفر بیکار هستند.

بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری جوانان ۱۵تا ۲۴سال در پاییز امسال با کاهش ۲درصدی نسبت به پاییز ۹۵به ۲۸و چهار درصد رسید.

 

یک عضو انجمن اقتصاددانان: نرخ بیکاری واقعی در کشور ۱۴تا ۱۵درصد و در برخی استانها ۱۸درصد است

خبرگزاری حکومتی ایلنا روز دوشنبه ۷اسفند نوشت: ‌پرویز جاوید عضو انجمن اقتصاددانان در واکنش به آمار ارائه شده توسط مرکز آمار درباره نرخ بیکاری فصل پاییز سال جاری، با اعلام این‌که متوسط بیکاری در ایران چیزی بین ۱۴تا ۱۵درصد است، تصریح می‌کند:‌ این میزان را مرکز آمار نیز قبول دارد اما چون سازمان دولتی است، باید نرخ را کم اعلام کند.

وی افزود: واقعیت این است که متوسط بیکاری در ایران بین ۱۴-۱۵درصد است حتی در استانهایی مانند سیستان و بلوچستان، گیلان و سمنان آمار بیکاری بسیار بیشتر بوده و به ۱۷-۱۸درصد می‌رسد.

پرویز جاوید افزود:‌ باید واقعیتها را دید و دقیق صحبت کرد، هم‌اکنون به‌طور کلی در ایران حدود ۴تا ۵میلیون بیکار داریم که چیزی حدود ۳میلیون نفر از آنها را بیکاران با تحصیلات بالا تشکیل می‌دهند.

وی گفت: به غیر از آماری که اعلام کردم، هر ساله حدود ۷۰۰هزار نفر به خیل بیکاران کشور اضافه می‌شوند که بیشتر آنها را افراد تحصیل کرده تشکیل می‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0586f01d-dd22-415e-a8ec-9eadf10f4095"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات