728 x 90

رشد اقتصادی ایران در نیم‌قرن اخیر تقریباً صفر

بحران اقتصادی در رژیم ایران
بحران اقتصادی در رژیم ایران

غلامحسین شافعی کارگزار رژیم در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی به ورشکستگی اقتصادی در ۴دهه گذشته اعتراف کرد و گفت: جای تأسف دارد که با وجود ادعاهایی که وجود داشته، سهم اقتصاد ایران از اقتصاد جهانی در ۴دهه گذشته نصف شده و به تعبیری نیز باید گفت که رشد اقتصادی ما در این نیم‌قرن اخیر تقریباً صفر بوده است.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا ۳۱خرداد، وی گفت: اگر نگاهی به اوضاع اقتصادی و اجتماعی نیم قرن اخیر کشور داشته باشیم آمار و ارقام به ما نشان می‌دهد که کشور با یک سیکل معیوب و تکرار شونده‌ای از مشکلات چون تورم، نرخ بیکاری، عدم ثبات اقتصادی، فقر پایداری و نابرابری بسیار بالا، مواجه بوده است.
وی در ادامه افزود: نیم قرن است که ما در خصوص این مسائل صحبت می‌کنیم، اما اتفاق خاصی رخ نداده است، از طرفی نیز می‌توان این‌گونه گفت که اقتصاد ما مانند دیوار فرسوده‌ای است که بسیاری از افراد روی آن‌را رنگ می‌زنند و پس از مدتی نیز آن را رها می‌کنند.

 

وی با اعتراف به فروپاشی اقتصادی در ۴دهه گذشته تحت نظام آخوندی گفت: آمار رسمی نشان می‌دهد طی سال‌های ۹۶ تا ۹۹، اقتصاد کشور کوچک شده است و جای تأسف دارد که با وجود ادعاهایی که وجود داشته، سهم اقتصاد ایران از اقتصاد جهانی در ۴دهه گذشته نصف شده و به تعبیری نیز باید گفت که رشد اقتصادی ما در این نیم‌قرن اخیر تقریباً صفر بوده است.
وی هم‌چنین با اشاره به ساختار مافیای فساد اقتصادی در حاکمیت آخوندی افزود: در واقع امروزه زمانی‌که دلالی، واسطه‌گری، کارهای غیرمولد، رانت‌خواری و فعالیت‌های بسیار سهل‌تر از کارهای مولد وجود داشته باشد، سرمایه‌ها به سمت کار مولد سوق پیدا نخواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/288aba45-e7f1-4042-b67d-0431f725b9d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات