728 x 90

رسانه حکومتی: معافیت ۶۳شرکت متعلق به سپاه پاسداران و ارگان چپاول موسوم به آستان قدس

سود سپرده‌های بانکی - عکس از آرشیو
سود سپرده‌های بانکی - عکس از آرشیو

در جریان جنگ گرگها و تشدید بحران در باند خامنه‌ای، روزنامه حکومتی فرهیختگان ۱۵دیماه متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای از معافیت ۶۳شرکت متعلق به سپاه پاسداران و ارگان چپاول موسوم به آستان قدس خبر داد و نوشت:
بر اساس صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی، اکثر شرکت‌ها، هلدینگ‌ها و بنگاههای بزرگ به‌صورت سالانه از طریق سود سپرده‌های بانکی درآمد بسیار زیادی را شناسایی می‌کنند. در برخی موارد درآمد حاصل از سود سپرده بانکی در حد درآمد‌های عملیاتی یا سایر سرمایه‌گذاری شرکتها بوده است. به‌عنوان مثال هلدینگ شستا در سال۹۹ حدود دوهزار و۶۲۳ هزار میلیارد تومان سپرده بانکی داشته و این مقدار برای فولاد مبارکه سپاهان ۵۱۳میلیارد تومان بوده است.
این منبع به یک نمونه غارت چپاولگرانه باندهای حاکم اشاره می‌کند و می‌افزاید: وقتی ۶۰ شرکت برتر کشور بر اساس آخرین صورت‌های مالی خود اقدام به انجماد ۹۲هزار میلیارد تومان به‌صورت سپرده در حساب‌های کوتاه و بلندمدت بانکی می‌کنند، جای تعجب دارد... سیستم بانکی در یک سال اخیر به این ۶۳ شرکت چیزی حدود ۱۴هزار میلیارد تومان سود پرداخت کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d45030b-ecaa-49b4-afc3-1acc1b038e44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات