728 x 90

رسانه حکومتی: دولت اقتصاد و قدرت خرید مردم را به نابودی کشانده است

حاشیه نشینی در تهران
حاشیه نشینی در تهران

یک بام و دو هوا، عنوان مطلبی در سایت بهارنیوز، رژیم یکشنبه ۱۹تیر است که به «افزایش افسارگسیخته و بدون توقف نرخ اجاره‌بها، بار سنگین معیشت را که بر دوش مردم به‌شدت سنگینی می‌کند» اعتراف می‌کند.

در این مطلب با اعتراف به تورم «بالغ بر ۵۰درصد» به سیاست دجالگرانه حاکمیت اشاره می‌کند و آمده است:... دولت نوبت به خودش که می‌رسد چه در مالیات باشد چه در حذف یارانه‌ها و چه در افزایش قیمت (که نام آن را اصلاح قیمتها می‌گذارند!) اقتصاد و قدرت خرید مردم را به نابودی کشانده است و تورم ۲۰۰ تا ۳۰۰درصدی را بر اصلی‌ترین ملزومات اساسی و خوراکی مردم با حذف یارانه‌ها وارد کرده است اما به مردم می‌گوید، خانه‌تان را اگر بخواهید با توجه به افزایش نرخ تورم گران‌تر اجاره بدهید، خلاف کرده‌اید! این در حالی است که چندین سال است با همین شعار افزایش نرخ تورم، ‌به‌صورت قانونی، سالانه چندین بار قیمت خودروهای داخلی را افزایش می‌دهند اما در موارد دیگر که سود خودشان در آن در دخیل نیست، ‌تورم را مبنا قرار نمی‌دهند!
... بیش از ۴ماه از سال گذشته و تورم رسمی بر مبنای آمار مراکز دولتی بالغ بر ۴۰ و ۵۰درصد است، ‌افزایش حقوق بازنشستگان را تا ۱۰ درصد اعلام کرده و به‌رغم اعتراضات فراوان هنوز هم افزایش قانونی حقوق مستمری‌بگیران در واریزیهای آنها اعمال نشده است. یا به‌عنوان نمونه دولت که با بهانه قاچاق و فاصله قمیت کالاها با کشورهای همسایه، در سال‌های اخیر همه چیز را چندین برابر گران کرده و موج‌های وحشتناک تورمی را در کشور به راه انداخته‌اند، ‌آیا هیچ‌گاه می‌گویند در همین کشورهای همسایه که اتفاقاً نه نفت دارند و نه گاز، حداقل حقوق یک کارگر دو یا چند برابر ایران است؟ (سایت بهارنیوز، رژیم ۱۹تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f31c4c3-4253-49ab-8e31-c3e7fdb8b07b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات