728 x 90

راه جبران کسر بودجه‌ از جیب مردم - پیامدهای گرانی بنزین

گران کردن مرغ و دست کردن در جیب مردم
گران کردن مرغ و دست کردن در جیب مردم

به‌دنبال تورم و گرانی‌های لجام‌گسیخته که تمامی اقلام پایه‌یی را در برگرفته است و روزبه‌روز قیمتها نجومی می‌شوند سردمداران مافیای حکومتی دجالگرانه تلاش می‌کنند در ادامه غارت و چپاول، «‌راه جبران کسر بودجه» نظام ورشکسته را از جیب مردم، جبران کنند.

در پی شایعات مهندسی شده مافیای حکومتی در مورد گرانی بنزین و «تکذیب» فریبکارانه آن، هشدار روزنامه‌های حکومتی در مورد تبعات خطرناک آن را به‌دنبال داشته است.
روزنامه حکومتی اطلاعات ضمن هشدار به پیامدهای گرانی بنزین نوشت: حدود یک هفته است که مشاهدات مردمی حاکی از آن است که در برخی جایگاههای سوخت کارت سوخت جایگاه‌داران جمع شده یا تعداد آن کاهش یافته است.
برخی جایگاه‌داران عنوان می‌کنند که شاید این اقدام پیش مقدمه‌ای برای گرانی بنزین باشد و در عین‌حال می‌گویند هیچ چیز معلوم نیست. از سوی دیگر، گزارشها هم از کمبود گازوییل در برخی جایگاهها حکایت دارد و دلیل خاصی برای آن اعلام نشده است.
در برابر این خبرها، دولت و شرکت ملی پالایش و پخش مواد نفتی ایران این مشاهدات را به جد تکذیب کرده و گفته‌اند کارت سوخت جایگاه‌داران هم‌چنان موجود است.
این رسانه حکومتی در ادامه افزود: با این وجود، حجم متعدد مشاهدات مردمی در این باره چیزی نیست که بتوان آن را با تکذیب و انکار نادیده گرفت... اگر احیاناً دولت فکری درباره افزایش قیمت سوخت دارد، راه آن تکذیب نیست...
دولت باید این واقعیت را همیشه مدنظر داشته باشد که راه جبران کسر بودجه‌اش گران کردن مداوم کالاهای حساس نیست؛ لذا هر گونه تناقض گویی، خدای ناکرده انجام عمل غافلگیرانه درباره قیمت سوخت می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری برای کشور و منافع ملی به‌دنبال داشته باشد (روزنامه حکومتی اطلاعات ۲۵خرداد).

 

چهارشنبه  ۲۵ خرداد - کمبود گازوئیل

صف طولانی گازوئیل در کرج به بیش از ۲کیلومتر رسید که باعث اعتراض کامیونداران و رانندگان به این وضعیت شد.

کمبود سوخت باعث زمین گیر شدن ناوگان حمل و نقل شده و خیلی از جایگاهها فاقد سوخت هستند.

 

ادامه بحران گرانی و افزایش قیمت مرغ

روزنامه حکومتی همشهری ۲۵خرداد، در ادامه گرانی‌های سرسام‌آور که به‌طور روزانه سیر صعودی را طی می‌کند این بار نیز از گران شدن قیمت مرغ خبر داد.
همشهری با عنوان قیمت مرغ کامل در میادین از روز دوشنبه افزایش یافت، نوشت:... هر کیلو مرغ تنظیم بازاری که تا روز شنبه کیلویی ۴۱.۵۹۰تومان به فروش می‌رسید از روز دوشنبه با ۶.۳۰۰تومان افزایش به کیلویی ۴۷.۸۹۰تومان رسید.
در هفته‌های اخیر قیمت دولتی مرغ در میادین تغییراتی در حدود ۷هزار تومان را تجربه کرده و بین کیلویی ۴۰ تا ۴۷هزار تومان نوسان داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91a0bca0-31d3-4f92-933e-63ccdc05cdb7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات