728 x 90

بحران سياسي عراق,

مشاور سابق وزارت‌خارجه آمریکا: کاخ سفید باز هم غافلگیر شد

-

کریستیون وایتن (مشاور سابق در وزارت‌خارجه آمریکا)
کریستیون وایتن (مشاور سابق در وزارت‌خارجه آمریکا)
تلویزیون فاکس نیوز:
کریستیون وایتن (مشاور سابق در وزارت‌خارجه آمریکا) : چرا خیلی‌ها در این رابطه غافلگیر شدند؟ با وجود دستگاه بروکراسی اطلاعات ما در آمریکا که سالیانه 80میلیارد دلار بودجه‌اش است چنین اتفاق بزرگی از دست در می‌رود. همان‌طور که کریمه در اوکراین را ندیده بودند. ولی واقعیت این است که از ابتدا علائم واضحی وجود داشته است. خیلی‌ها از ابتدا مستمر بر تهدید لبریز شدن جنگ سوریه در منطقه هشدار می‌دادند. ارتشی که اکنون در عراق در حال تسخیر شهرهاست به‌دلیل مشکلاتی است که در عراق به‌وجود آمده است. در این رابطه کاخ سفید بسیار سهل‌انگاری کرده است.
رژیم ایران در صحنه عراق حضور دارد. این رژیم از قدیم به اشکال مختلف در این کشور دخالت و حضور داشته است در حالی که ما آنجا را ترک کردیم. این اشتباه است که ما بلافاصله شروع به بمباران عراق کنیم. ما اصلاً یک استراتژی مشخص در این رابطه نداریم. رئیس‌جمهور به مردم آمریکا بدهکار است که حداقل بگوید دشمن ما کیست، ما می‌خواهیم به چه کسی کمک کنیم، چه کسی را می‌خواهیم محدود کنیم. این‌که مرز سرخهای واقعی کدامند، نه فقط مرز سرخهای سیاسی. هیچ‌کدام از اینها محقق نشده است. این‌که اوباما در برخورد با هر بحرانی فقط تعلل می‌کند به این معنا است که این بحرانها تا مدتها ادامه پیدا خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/050a577b-4089-44ed-83e7-6375c0b3c0b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات