728 x 90

رافائل گروسی: عملکرد حکومت ایران نشانگر حرکت آنها به سمت ساخت بمب اتمی است

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی

رافائل گروسی؛ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌یی که روز دوشنبه سوم مرداد با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان داشت با اعلام این‌که فضا برای توافق روزبه‌روز تنگ‌تر می‌شود، گفت: «آژانس، اطلاعاتی در اختیار ندارد که ثابت کند جمهوری اسلامی ایران، در حال ساخت بمب اتمی است اما تلاش‌ها و نحوه عملکرد حکومت ایران نشانگر حرکت آنها به این سمت است».
وی در این مصاحبه با تأیید از دور خارج شدن تعدادی از دروبینهای نظارتی آژانس توسط رژیم ایران اضافه کرد: «ایران دسترسی و دید بازرسان را محدود و تعدادی از دوربینهای نصب شده را از مدار خارج کرده است و در حال حاضر بدون نظارت و بازرسی‌های آژانس در حال پیش بردن برنامه‌های هسته‌یی خود است».
گروسی در ادامه سخنان خود پیرامون عملکرد رژیم ایران افزود: «آژانس، هیچ ارزیابی از توانایی ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌یی ندارد اما مسلم است که جمهوری اسلامی، در حال ساخت سانتریفوژهای نسل آخر است که برای غنی‌سازی اورانیوم در سطح بالا، کاربرد دارد. ایران، در راه رسیدن به غنی‌سازی شصت درصدی است و این میزان، بسیار نزدیک به غنی‌سازی نود درصدی است که با آن می‌توان، سلاح هسته‌یی ساخت».
خاطرنشان می‌شود که رافائل گروسی پیش‌تر در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی ال‌پائیس با اشاره به غنی‌سازی ۶۰درصدی توسط رژیم ایران گفته بود: «اقدام ایران در غنی‌سازی ۶۰درصدی لزوماً به‌معنی ساخت سلاح هسته‌یی نیست «اما کشوری که اهداف نظامی ندارد اقدام به غنی‌سازی ۶٠درصدی نمی‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd90d24f-c555-4d03-a9fa-a5de0588fd76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات