728 x 90

رابرت مالی: قطعنامه شورای حکام «‌پیامی روشن به ایران» است

رابرت مالی
رابرت مالی

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پنجشنبه ۱۹خرداد قطعنامه شورای حکام آژانس انرژی اتمی را «‌پیامی روشن به ایران» توصیف کرد که از رژیم ایران می‌خواهد از ادامه تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌یی دست بکشد.
رابرت مالی در این باره خاطرنشان کرد: پیام شورای حکام آژانس بین‌المللی اتمی «به ایران برای عمل به تعهدات پادمانی خود بر اساس پیمان عدم تکثیر سلاحهای هسته‌یی بسیار روشن است. این یک موضوع سیاسی نیست به‌محض این‌که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعات موثق مورد نیاز را دریافت کند، شورای حکام نیازی به اقدامات بیشتر در این مورد نخواهد داشت».


رابرت مالی افزود: «ایران هنوز راه خروج از بحران هسته‌یی که خود به‌وجود آورده را پیش رو دارد. همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جهت حل مشکلات پادمانی و موافقت با بازگشت به برجام است که نتیجه آن رفع نگرانی‌های مبرم بین‌المللی در مورد عدم تکثیر سلاحهای هسته‌یی و لغو تحریم‌های ایالات متحده خواهد بود».

در همین رابطه خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه ۱۹خرداد از خاموش شدن ۲۷دوربین در تأسیسات هسته‌یی رژیم ایران خبر داد و ادامه این روند را ضربه‌ای مرگبار برای برجام توصیف کرد.
رافائل گروسی که در نشست خبری شرکت کرده بود در پاسخ به سؤالی اظهار داشت، اقدامات تازه رژیم ایران که به‌نظر می‌رسد واکنشی به قطعنامه جدید شورای حکام باشد باعث کاهش نظارت آژانس می‌شود و این امر مایه تأسف است.
رافائل گروسی در ادامه گفت: دوربین‌هایی که قرار است حذف شوند نه دو عدد، بلکه ۲۷دوربین است. با حذف این دوربین‌ها که در مکانهای مختلفی از ایران از جمله تهران و نطنز و اصفهان قرار دارند، چیزی حدود ۴۰دوربین متعلق به آژانس در ایران برای ضبط فعالیت‌های اتمی ایران باقی می‌ماند.
و اگر آژانس قادر نباشد با صحت و دقتی که همیشه کار می‌کند به نظارت ادامه دهد این روند می‌تواند ضربه‌ای مرگبار بر پیکر برجام باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ef6a984-c808-4681-9ba1-ae75c9a42669"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات