728 x 90

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلستان: دوتابعیتی‌ها هر چه سریع‌تر از ایران خارج شوند

آلیشیا کرن رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلستان
آلیشیا کرن رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلستان

یک عضو ارشد حزب محافظه‌کار، حزب حاکم انگلستان روز دوشنبه ۵دی از شهروندان این کشور خواست هر چه سریع‌تر و به امن‌ترین نحو ممکن از ایران خارج شوند.

آلیشیا کرن رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلستان امروز عملکرد جمهوری اسلامی را «گروگانگیری دولتی در ابعاد وسیع» توصیف و از وضعیت بریتانیایی-ایرانی‌ها اظهار «نگرانی عمیق» کرد و گفت:

«واقعیت این است که ایران نشان داده با طیب خاطر هر کسی را که تابعیت دوگانه دارد بازداشت می‌کند».

«اگر یک بریتانیایی دوتابعیتی در ایران است، صددرصد باید آنجا را ترک کند. زیرا کاملاً مشهود است که آنها از این افراد برای هر شطرنجی که می‌توانند بازی کنند استفاده می‌کنند. این افراد با سرکوب بی‌رحمانه مواجه می‌شوند و من هر شهروند غربی را که در ایران است ترغیب می‌کنم به امن‌ترین شکل ممکن ایران را ترک کند».

کرن با انتقاد از اعدام معترضان گفت: «بریتانیا و متحدانش باید اطمینان حاصل کنند که بعد از هر اعدامی تحریم‌هایی را اعلام کنند و بکوشند از کشته شدن معترضان بی‌گناه جلوگیری شود».

کرن با انتقاد از دولت انگلستان گفت ریشی سوناک نخست‌وزیر هفته پیش به او گفته بود که کل سپاه پاسداران مشمول تحریم می‌شود اما هنوز چنین تحریمی اعلام نشده است.

سپاه ثارالله استان کرمان دیروز در بیانیه‌یی گفت هفت نفر از اعضای «شبکه‌ای سازمان‌یافته» به نام زاگرس را دستگیر کرده که «با هدایت مستقیم عناصری از کشور انگلیس»، تیمی «فعال در داخل و خارج کشور» تشکیل داده بودند و به «توطئه‌های براندازی به‌ویژه در جریان آشوب‌های اخیر» می‌پرداختند. برخی از بازداشتی‌ها «دوتابعیتی» اعلام شدند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم ایران امروز گفت «دولتهایی که روی تحولات داخلی ایران شرط‌بندی کردند، بدانند که بر اسب بازنده شرط بسته‌اند» و با «دامن‌زدن به اغتشاش» دچار «اشتباه محاسباتی» شده‌اند.

او هم‌چنین گفت: «امروز در همین چارچوب، لیست تحریم‌های جدیدی را هم علیه برخی نهادهای مرتبط با اتحادیه اروپا و شخصیت‌های اتحادیه اروپا و هم تحریم‌هایی را علیه برخی نهادهای انگلستان و برخی نهادها و شخصیت‌های این کشور اعلام و اعمال خواهیم کرد».

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2c904bc-ea17-4096-bf3a-1b98edae4e84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات