728 x 90

رئیس فراکسیون N-VA (حزب اصلی اپوزیسیون بلژیک): محکومیت لایحه پس‌فرستادن مجرمان به ایران

پتر د روور، رئیس فراکسیون N-VA، حزب اصلی اپوزیسیون بلژیک
پتر د روور، رئیس فراکسیون N-VA، حزب اصلی اپوزیسیون بلژیک

پتر د روور، رئیس فراکسیون N-VA، حزب اصلی اپوزیسیون بلژیک، روز جمعه ۱۰تیر، به وزیر خارجه بلژیک درباره لایحه انتقال تروریستها به رژیم ایران گفت: که لایحه پس‌ فرستادن مجرمان به ایران منجر به آزادی اسدالله اسدی می‌شود.

جمهوری اسلامی یک دولت تروریست است و این لایحه خلاف ارزش‌هایی است که دولت قانون ما بر اساس آن بنا شده.

حقوقدانان و وکلای شورای ملی مقاومت ایران روز ۱۱تیر در یک نامه فوری به نخست‌وزیر و وزیر خارجه و وزیر دادگستری بلژیک درباره لایحه انتقال تروریست‌ها به رژیم ایران نوشتند:

توافق امضا شده بین دولت بلژیک و رژیم ایران در مورد انتقال محکومان که در ۱۱مارس۲۰۲۲ در بروکسل انجام شده است، حتی به رژیم ایران اجازه می‌دهد محکومین را عفو کنند!

این در تضاد شدید با اصلاح اجرای احکام زندان در بلژیک است که وزیر دادگستری به آن افتخار می‌کند.

چگونه به مردم بلژیک توضیح می‌دهید که تروریستهایی که تنها یک پنجم محکومیت خود را می‌گذرانند به یک دولت تروریستی تحویل داده شوند در حالی که طبق قانون بلژیکی‌ها یا افرادی که در بلژیک محکوم شده‌اند حداقل باید یک‌سوم محکومیت خود را در زندان گذرانده باشند.

چگونه توضیح می‌دهید که با این معاهده به سیاست خارجی حیله‌گرانه رژیم ایران مشروعیت می‌دهید؟

مسلم است که پس از آن، گروگان گرفتن افراد بی‌گناه تسهیل خواهد شد، زیرا عوامل سرویسهای مخفی و تروریستهای ایرانی در نهایت به دولت آنها تحویل داده خواهند شد.

تصمیم دولت بلژیک تصمیمات دادگاه و دادگاه استیناف آنتورپ و کار خستگی‌ناپذیر ۴سال دادستانی فدرال را به سخره می‌گیرد.

مهمتر از همه، نگرانی خود را در مورد پیامدهای ژئوپلیتیک بالقوه چنین توافقاتی ابراز می‌کنیم.

وکلای مجاهدین و شورای ملی مقاومت: ما می‌خواهیم که این لایحه فاجعه‌بار در مجلس بلژیک رأی به‌دست نیاورد.

لوموند روز ۱۰تیرماه در گزارشی از معاملهٔ شرم‌آور بین رژیم آخوندی و دولت بلژیک برای در بردن اسدالله اسدی دیپلمات تروریست بمب‌گذار از مجازات در چهارمین سالگرد طرح کشتار بزرگ در گردهمایی مقاومت ایران در ویلپنت پاریس نوشت:

دولت بلژیک در ۲۹ژوئن لایحه‌ای را با هدف تصویب معاهده‌ای در مورد انتقال محکومان به ایران ارائه کرد. متنی که در صورت تصویب توسط نمایندگان، به‌طور مشخص اجازه می‌دهد اسدالله اسدی، دیپلمات محکوم شده توسط دادگاه آنتورپ به‌دلیل دست داشتن در یک حمله بمب‌گذاری برنامه‌ریزی شده در فرانسه، به تهران بازگردد.

 

سایت اچ ال ان بلژیک روز اول ژوئیه در خصوص معامله ننگین بر سر تبادل دیپلمات تروریست رژیم اسدالله اسدی و ... نوشت: «قربانیان چهار تروریست ایرانی که پس از یک حمله بمب‌گذاری خنثی شده در کشورمان [بلژیک] احکام سنگینی دریافت کردند، ابراز انزجار می‌کنند. به‌نظر می‌رسد بلژیک در حال انجام معامله‌ای با ایران برای مبادله آنها [چهار تروریست رژیم] با احمدرضا جلالی، استاد محکوم به اعدام VUB دانشگاه آزاد بروکسل است. چرا ما چهار تن از بدترین افراط‌گرایان را تنها پس از چهار سال حبس آزاد می‌کنیم؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed917b8b-7dfd-45b2-b342-229f82ed7038"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات